Zvyšte svou konkurenční výhodu

08. ledna 2007, 00:00 - IGOR ŠMERDA
08. ledna 2007, 00:00

MOBILNÍ APLIKACEPružnost takzvaných mobilních aplikací zvyšuje akceschopnost jejich uživatelů. V současnosti už firmy nemusejí vyvíjet vlastní řešení: Kvalitní aplikace se dá, řečeno s trochou nadsázky, koupit v krabici.Proč by měla malá a střední firma uvažovat, že bude používat mobilní aplikace?

MOBILNÍ APLIKACE Pružnost takzvaných mobilních aplikací zvyšuje akceschopnost jejich uživatelů. V současnosti už firmy nemusejí vyvíjet vlastní řešení: Kvalitní aplikace se dá, řečeno s trochou nadsázky, koupit v krabici.

Proč by měla malá a střední firma uvažovat, že bude používat mobilní aplikace? Jednoduše proto, že v dnešním hyperkonkurenčním prostředí se využívání aktuálních trendů v oblasti informačních technologií vyplatí.

V případě menších a středních firem je hlavní přínos mobilních aplikací v možnostech spojení s okolím. Tedy jde o možnost napojení na partnery, dodavatele a obchodní agendy téměř kdekoli a kdykoliv.

TISÍCE HOUSEK ZA HODINU

Mobilní aplikace mohou výrazně usnadnit například takzvané dodávky „just in time“. Typickým příkladem může být pekárna dodávající housky do maloobchodních řetězců. Prostřednictvím mobilních aplikací existuje snadné spojení ohledně zasílání požadavků na dodávky - v devět hodin sto rohlíků, v deset dva tisíce housek. Aplikace požadavek přijme, vydá pokyny na relevantní místa a eviduje data přijetí, procesů na cestě až k samotnému předání. Ne vždy je však řešení formou běžných textových zpráv nejšťastnější, zejména pro obsažnější sdělení nebo nejednoznačný obsah zpráv.

Dalším typickým příkladem využití mobilních aplikací jsou hlasovací a anketní systémy. Samozřejmě pro malou či střední firmu je vlastní vývoj takového řešení finančně neúnosný. Společnost Logos proto vyvinula vlastní hlasovací a anketní systém (takzvanou Voting platformu) jako produkt právě pro podobné firmy. Toto řešení je také jednodušší než zakoupení „krabicového softwaru“ a instalace na stolní počítač. Také provoz a dohled bývají u desktopových řešení problematické. Služby Voting platformy nejsou primárně založeny na SMS zprávách zpoplatňovaných speciálním tarifem, ale na obyčejných „textovkách“. Využití je praktické, jednoduché a finančně zajímavé jak pro účastníky, tak pro zadavatele.

Ve vysoce konkurenčním prostředí se staly módní novinkou například různé spotřebitelské soutěže. Společnost si nechá posílat textové zprávy s odpovědí na soutěžní otázku a jednou za rok vylosuje vítěze.

Pokud postaví takovou soutěž na dražších SMS zprávách, je nutné napojení na agregátory a cena pro soutěžící také není nepodstatná. Na Voting platformě společnosti Logos není nutné platit statisíce společnostem organizujícím právě tarifně dražší prémiové textové zprávy. V případě zájmu o službu bude mít zákazník při nákladech v řádu pár stokorun možnost sledovat přes jednoduchý webový formulář průběh hlasování. Není nutná instalace žádného software na počítače, vše se provádí přes běžný webový prohlížeč.

APLIKACE VYŘEŠÍ ORGANIZACI

Mobilní aplikace ulehčují profesně vytíženým manažerům život jak v důležitých postupech, tak v celé řadě drobností. Není dnes problém nahrát do svého telefonu aplikaci automatické odpovědi na příchozí volání. K dispozici je aplikace pro telefony se systémem Symbian. Lze s ní jednoduchou volbou například číslic jedna až deset poslat automatickou textovou zprávu či hlasový záznam typu: Zavolám později, jsem na jednání, řídím auto. Personifikace odpovědí brousí hrany neosobním vzkazům.

Pro větší firmy - zhruba kolem dvou set techniků - už je praktické využívat sofistikovanější systémy. Například aplikace pro organizaci a řízení techniků a opravářů. Firma třeba přijme objednávku na opravu televize. Dispečer přes jednoduchý webový formulář vyplní detaily zakázky -například adresu, typ televize a podobně. Aplikace automaticky rozešle na mobilní zařízení oznámení technikům, kteří opět jednoduchou volbou mohou zakázku přijmout. Potvrzení se znovu objeví na webovém formuláři. Dispečink potvrdí zakázku a aplikace informuje zase přes mobil technika o jejích detailech.

Konkurenční tlak zvyšuje požadavky na servis. Kdo zákazníka obslouží lépe a rychleji, ten obstojí. A pokud zákazník dostane bleskurychlou odpověď, bude jistě spokojenější než s informací „nemůžeme se dovolat, do konce týdne s opravou nepočítejte“.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče