Zvyšte svou konkurenční výhodu

08. ledna 2007, 00:00 - IGOR ŠMERDA
08. ledna 2007, 00:00

MOBILNÍ APLIKACEPružnost takzvaných mobilních aplikací zvyšuje akceschopnost jejich uživatelů. V současnosti už firmy nemusejí vyvíjet vlastní řešení: Kvalitní aplikace se dá, řečeno s trochou nadsázky, koupit v krabici.Proč by měla malá a střední firma uvažovat, že bude používat mobilní aplikace?

MOBILNÍ APLIKACE Pružnost takzvaných mobilních aplikací zvyšuje akceschopnost jejich uživatelů. V současnosti už firmy nemusejí vyvíjet vlastní řešení: Kvalitní aplikace se dá, řečeno s trochou nadsázky, koupit v krabici.

Proč by měla malá a střední firma uvažovat, že bude používat mobilní aplikace? Jednoduše proto, že v dnešním hyperkonkurenčním prostředí se využívání aktuálních trendů v oblasti informačních technologií vyplatí.

V případě menších a středních firem je hlavní přínos mobilních aplikací v možnostech spojení s okolím. Tedy jde o možnost napojení na partnery, dodavatele a obchodní agendy téměř kdekoli a kdykoliv.

TISÍCE HOUSEK ZA HODINU

Mobilní aplikace mohou výrazně usnadnit například takzvané dodávky „just in time“. Typickým příkladem může být pekárna dodávající housky do maloobchodních řetězců. Prostřednictvím mobilních aplikací existuje snadné spojení ohledně zasílání požadavků na dodávky - v devět hodin sto rohlíků, v deset dva tisíce housek. Aplikace požadavek přijme, vydá pokyny na relevantní místa a eviduje data přijetí, procesů na cestě až k samotnému předání. Ne vždy je však řešení formou běžných textových zpráv nejšťastnější, zejména pro obsažnější sdělení nebo nejednoznačný obsah zpráv.

Dalším typickým příkladem využití mobilních aplikací jsou hlasovací a anketní systémy. Samozřejmě pro malou či střední firmu je vlastní vývoj takového řešení finančně neúnosný. Společnost Logos proto vyvinula vlastní hlasovací a anketní systém (takzvanou Voting platformu) jako produkt právě pro podobné firmy. Toto řešení je také jednodušší než zakoupení „krabicového softwaru“ a instalace na stolní počítač. Také provoz a dohled bývají u desktopových řešení problematické. Služby Voting platformy nejsou primárně založeny na SMS zprávách zpoplatňovaných speciálním tarifem, ale na obyčejných „textovkách“. Využití je praktické, jednoduché a finančně zajímavé jak pro účastníky, tak pro zadavatele.

Ve vysoce konkurenčním prostředí se staly módní novinkou například různé spotřebitelské soutěže. Společnost si nechá posílat textové zprávy s odpovědí na soutěžní otázku a jednou za rok vylosuje vítěze.

Pokud postaví takovou soutěž na dražších SMS zprávách, je nutné napojení na agregátory a cena pro soutěžící také není nepodstatná. Na Voting platformě společnosti Logos není nutné platit statisíce společnostem organizujícím právě tarifně dražší prémiové textové zprávy. V případě zájmu o službu bude mít zákazník při nákladech v řádu pár stokorun možnost sledovat přes jednoduchý webový formulář průběh hlasování. Není nutná instalace žádného software na počítače, vše se provádí přes běžný webový prohlížeč.

APLIKACE VYŘEŠÍ ORGANIZACI

Mobilní aplikace ulehčují profesně vytíženým manažerům život jak v důležitých postupech, tak v celé řadě drobností. Není dnes problém nahrát do svého telefonu aplikaci automatické odpovědi na příchozí volání. K dispozici je aplikace pro telefony se systémem Symbian. Lze s ní jednoduchou volbou například číslic jedna až deset poslat automatickou textovou zprávu či hlasový záznam typu: Zavolám později, jsem na jednání, řídím auto. Personifikace odpovědí brousí hrany neosobním vzkazům.

Pro větší firmy - zhruba kolem dvou set techniků - už je praktické využívat sofistikovanější systémy. Například aplikace pro organizaci a řízení techniků a opravářů. Firma třeba přijme objednávku na opravu televize. Dispečer přes jednoduchý webový formulář vyplní detaily zakázky -například adresu, typ televize a podobně. Aplikace automaticky rozešle na mobilní zařízení oznámení technikům, kteří opět jednoduchou volbou mohou zakázku přijmout. Potvrzení se znovu objeví na webovém formuláři. Dispečink potvrdí zakázku a aplikace informuje zase přes mobil technika o jejích detailech.

Konkurenční tlak zvyšuje požadavky na servis. Kdo zákazníka obslouží lépe a rychleji, ten obstojí. A pokud zákazník dostane bleskurychlou odpověď, bude jistě spokojenější než s informací „nemůžeme se dovolat, do konce týdne s opravou nepočítejte“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Windows Store bude zřejmě přejmenován na Microsoft Store
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít