Zubr Premium se stal nejlepším ležákem v ČR

02. března 2011, 09:33 - Profit, TZ
02. března 2011, 09:33

Právě toto pivo bylo zvoleno absolutním vítězem mezi českými pivy a patří mu titul Pivo roku 2011. Ocenění si odnesly také značky Litovel a Holba.

Foto: Profimedia

Světlý ležák Zubr Premium se stal absolutním vítězem prestižní degustační soutěže Zlatý pohár PIVEX a patří mu titul PIVO roku 2011. Získal nejlepší hodnocení odborných degustátorů nejen v příslušné kategorii, ale v rámci všech do soutěže přihlášených vzorků bez rozdílu kategorií. Pivům Zubr Premium a Zubr Classic navíc patří ocenění SUPERIOR kolekce, což je sestava nejlepšího světlého ležáku a nejlepšího světlého výčepního piva u nás. Zubr tak opět potvrzuje pozici šampiona mezi českými pivy. Dalším oceněným je ležák Litovel Premium, který obsadil 3. místo v kategorii světlý ležák a Litovel Classic s umístěním mezi trojicí nejlepších světlých výčepních piv u nás.

Moravským značkám navíc patří speciální řada ocenění udělovaná za vysokou kvalitu piva. Získaly je Holba Šerák, Litovel Schwarzbier, Zubr Gold a Zubr Classic. Piva z produkce moravských pivovarů tak navázala na řadu úspěchů z minulých let a znovu potvrdila svoji jedinečnost mezi konkurenčními pivními značkami.

Vítězství mezi ležáky nás těší o to více, že se jedná o prestižní kategorii. Netýká se to jen soutěže, ale i běžné praxe. Prémiová piva vždy budou tím nejlepším, co pivovary ve své produkci mají a být vítězem mezi nimi je velký úspěch, korunovaný navíc absolutním vítězstvím v soutěži. Loni byla šampionem naše desítka a těší nás, že jsme úspěch opakovaně potvrdili,“ vyjádřila k získanému ocenění Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

Hlavním kriteriem hodnocení piv v soutěži byla jejich chuť a plnost, dále vůně, říz a hořkost, tedy vlastnosti důležité pro konzumenta, měřené okem odborníka. Soutěž Zlatý pohár Pivex je známá vysokou objektivitou danou organizací i úrovní degustací.

Moravským značkám nepatří primát jen co do ocenění, ale výborně si stojí také u konzumentů. Jako jedni z mála si totiž udrželi odbyt bez větších poklesů, které v minulém roce pivní trh zaznamenal. „Stále držíme tradiční výrobu a díky ní naše pivo chuťově nesplývá s europivy, která dnes vznikají zrychlenou výrobou. Zatímco brány pivovarnických gigantů opouštějí např. ležáky za tři týdny, u nás jsou to dva měsíce,“ vidí jako jednu z příčin úspěchu bývalý sládek a dnes ředitel pivovaru Litovel Lumír Hyneček.

Důležitý je prý nejen čas, ale i samotné výrobní postupy. Tradičně vyrobené pivo kvasí přirozeně na otevřené spilce a pozvolným dokvašováním a dozráváním v ležáckých sklepích získává plnou vyváženou chuť a správný říz.

Jednoduše vzniká přirozenými procesy a není ho tedy zapotřebí uměle dosycovat, dobarvovat ani jinak upravovat,“ doplňuje přednosti klasicky vařeného piva Hyneček.

19. ročník soutěže ZLATÝ POHÁR PIVEX – PIVO 2011 hodnotil vzorky piv ve 4 kategoriích: světlé ležáky (16 piv) světlá výčepní piva (15 piv), nealkoholická piva (6 piv) a nově v kategorii tmavé ležáky (2 piva). Celkem soutěžilo 39 pivních značek z produkce 19 pivovarů. Odborná porota složená ze sládků a pivovarských odborníků z Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského posuzovala základní vlastnosti piva jako je chuť a její plnost, vůni, říz, hořkost, barva i čirost. Hodnocení probíhalo anonymně a pod notářským dohledem ve dvou kolech na sobě nezávislých. Dvojí hodnocení zaručuje maximální objektivitu a má odhalit vyrovnanost značky, aby nemohlo dojít k náhodnému zkreslení. Odborným garantem soutěže je Výzkumný ústav pivovarnický a sladařský v Praze, kde jako součást hodnocení probíhá laboratorní rozbor všech vzorků.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče