Žraločí sedan s velkým kufrem

01. září 2008, 08:00 - Erich Handl
01. září 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - MITSUBISHI LANCER - Mitsubishi uvedlo letos na trh devátou generaci modelu Lancer. Jako první přišla na trh verze sedan. Vůz je nyní méně usedlý, má dynamické tvary a vylepšené motory. Japonci jej prodávají od 450 tisíc korun jako auto pro sportovně založené podnikatele a manažery.

První generace Lanceru přišla na trh před 35 lety. Model 1600 GSR v následujících letech vyhrál hned několik velkých světových rallye. V roce 1974 byl Lancer prvním Mitsubishi představeným v Evropě na tehdejší londýnské Motor Show. Druhá generace auta byla představena o čtyři roky později, v roce 1988 se pak kromě sedanu objevuje ve výrobě i hatchback, tedy verze se zadními pátými dveřmi.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový sedan od Mitsubishi zatím nemá verzi N1, ta zřejmě přijde až se zářijovou variantou sportback. Je to sportovní auto pro podnikatelskou reprezentaci, které zdobí majitele firmy dynamickými tvary. Užitečný je velký kufr.

Jaká je poslední generace? Profit vyzkoušel v redakčním testu verzi s benzinovým motorem 1,8 litru s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů, doplněným takzvanou plynulou automatickou převodovkou CVT. Náš první dojem z vozu byl velkolepý. Karoserie je zcela přepracována do sportovního střihu. Žraločí příď s lichoběžníkovou maskou chladiče a rovné boky evokují závodní stroj, který by rovnou mohl jet silniční rallye. Podvozek je shodný s větším terénním Outlanderem a hlavně vzadu je znát, že se auto oproti předchůdci natáhlo o devět centimetrů.

Sportovní styl vstoupil i do interiéru. Palubní deska je hodně podobná té v Outlanderu, je ale jednodušší, jak se na závodní auto patří. Vystupuje z ní kaplička s rychloměrem ocejchovaným do 240 kilometrů v hodině a otáčkoměrem končícím na úctyhodných 8000 otáčkách za minutu. Tříramenný kožený volant nám padl do ruky, ovládali jsme z něj i rádio, tempomat a hands free. Sezení je parádní – anatomická sedadla podrží tělo i v ostré zatáčce. Teď už jen dát prsty na ruční řazení pod volantem a vyjet na trať.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Mitsubishi Lancer Sportsedan 1.8 typ vozu - pětimístný sedan motor - benzínový čtyřválec objem válců - 1,8 litru převodovka - automat, 6 stupňů max. výkon - 105 kilowattů max. rychlost - 204 km/hod zrychlení 0-100 - 9,8 sekundy spotřeba - 7,7 l/100 km kufr - 400 litrů cena (základ)** - 609 900 Kč

Po nastartování ale přichází první zklamání. Motor měl při našem testu správný zvuk a na neutrálu točil úctyhodných 6000 otáček za minutu. Vůz se ale nerozjížděl právě raketovým tempem. Museli jsme hodně šlapat na pedál, aby se výkon motoru projevil i na jízdě. Tady je zřejmě nejslabší místo Lanceru – spojení benzinového agregátu 1,8 a automatu CVT nepřináší dynamickou jízdu, a to ani v režimu sekvenčního řazení. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychluje vůz za 9,8 sekundy, což není pro sportovní auto příliš lichotivé. Lanceru by slušelo asi spíše manuální řazení nebo jiný motor, dvoulitrový turbodiesel od Volkswagenu by byl zřejmě lepší volbou.

Nový sedan od Mitsubishi ale jinak splní vše, co lze očekávat od vozu za 600 tisíc korun. Již základní výbava zahrnuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, klimatizaci, elektrické ovládání oken a autorádio.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče