Značkový leasing hýbe statistikami

21. března 2005, 00:00 - (jn)
21. března 2005, 00:00

Největší změnou za poslední rok u leasingu automobilů je vyrojení nespočetné řady produktů, které nesou v názvu jméno značky výrobce vozů a slovo leasing. Jde o takzvaný značkový leasing. V mnoha případech si tento (většinou hlavně marketingový) produkt vytvářejí samotní výrobci.

Automobilky tak řeší snahu o zvýšení odbytu buď sami vlastními dceřinými společnostmi, nebo uzavírají dohody s významnými tuzemskými leasingovými hráči. Průkopníkem v tomto směru je bezpochyby ŠkoFIN, který vznikl už před řadou let jako součást koncernu zaměřeného na prodej financovaný formou leasingu. Nyní patří k předním leasingovkám, například obdoba vytvořená koncernem DaimlerChyrsler nabízející financování pro Mercedes, Chrysler, Jeeep Setru či Smart.

Řada společností však zvolila jinou cestu - našly si leasingovku a spolu s ní prodávají automobily pomocí modelu financování ušitého na míru. Pod křídly CAC Leasing proto nyní najdeme Renault Finance, Dacia Finance, SAAB Leasing, BMW Financial Services, Ssang Yong Leasing nebo aktuálně Kawasaki Leasing.

ČSOB se podobným způsobem spojila s Fiatem nebo nyní nově s Tatrou. V současnosti je mezi automobilovými značkami jen pár výjimek, které nemají svůj značkový leasing. Produkt šitý na míru totiž nabízí řadu marketingových nástrojů, pomáhá zviditelnit značku a dostane se do podvědomí lidí.

Značkový leasing má povzbudit v současnosti klesající prodeje automobilů. V nabídkách jsou různé akce s nulovým navýšením nebo s výbavou zdarma, případně i jiné výhody. Propagovaných výhod je celá řada a jistě některé z nich povedou k oslovení potenciálních zákazníků.

V neposlední řadě je značkový leasing také nejlevnější variantou jak získat vybraný automobil v porovnání s konkurenčními nabídkami. I v případě tohoto pravidla však existují čestné výjimky.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít