Značka z konkurzu

28. února 2005, 00:00 - BLANKA RŮŽIČKOVÁ
28. února 2005, 00:00

LIBERTA I když mělnická továrna Liberta devadesátá léta nepřežila a skončila po příchodu Barbory Snopkové a Ivo Svobody, kočárky s touto značkou se vyrábějí dál. Ale jen několika stovek kusů ročně. Vyrábějí se v dílně rodinné firmy Novotný, která značku koupila od konkurzního správce, když továrna krachovala.

Kočárky se vyrábějí na zakázku ve Velkém Borku nedaleko Mělníka.

LIBERTA I když mělnická továrna Liberta devadesátá léta nepřežila a skončila po příchodu Barbory Snopkové a Ivo Svobody, kočárky s touto značkou se vyrábějí dál. Ale jen několika stovek kusů ročně. Vyrábějí se v dílně rodinné firmy Novotný, která značku koupila od konkurzního správce, když továrna krachovala. Majitel Oldřich Novotný to tenkrát v roce 2000 považoval za dobrý nápad. Navíc podle svých slov značku koupil poměrně levně. Šlo přitom o slavné jméno, značka Liberta totiž byla registrována už roku 1969. Novotný k ní měl vztah -zaměstnancem mělnické Liberty byl až do roku 1991 a ve své dílně vedle rodinného domku vyráběl už několik let „okrajové, malosériové“ druhy kočárků. Byly to hlavně kočárky pro dvojčata a trojčata, o které mělnická továrna - tehdy nesla jméno Továrna dětských vozidel - neměla zájem. ZLÝ SEN JMÉNEM SVOBODA

Podnikatel připouští, že svého nápadu záhy litoval. Obvinění bývalého ministra financí a jeho poradkyně se probíralo ve všech médiích a značce to přineslo spíše negativní publicitu. Do firmy navíc volali věřitelé krachující továrny, což nebylo nic příjemného. „Přestože jsem s aférou vytunelovaného mělnického podniku neměl nic společného a Svobodu se Snopkovou jsem nikdy ani nepotkal, stále dokola jsem to musel někomu vysvětlovat,“ vzpomíná.

Slávu mělnického podniku se nepokoušel vzkřísit. „Značku jsem koupil, protože pro moji generaci i generaci mých dětí představovala pojem, záruku solidního výrobku,“ vysvětluje podnikatel, který věřil, že kvalita bude mít na trhu zaplaveném levným zbožím z Polska a z Asie šanci. Bohužel neměla, takže sériovou výrobu nikdy nerozjel a firma dodnes vyrábí jen v malém počtu kusů a na objednávku. Pracují v ní rodinní příslušníci a několik švadlen z okolí, celkem zhruba deset lidí.

KOČÁRKY PRO PANENKY

Kromě běžných kočárků vyrábí miniaturní kočárky pro panenky, o které je zájem v zahraničí. Rozvoj firmy se vloni zabrzdil, když Novotný onemocněl. Letos ale doufá, že se vrátí k původním plánům prodeje do zahraničí. Objednávky do USA a do Švýcarska jsou podle něj před podpisem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Auta
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle…
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
Technologie
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Malování zastřeleno nebude. Microsoft ho „uklidí“ do Windows Storu
Intel nový ovladač pro SoC Cloverview nevydá. Jak to bude s podporou Windows 10?
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít