Značka z konkurzu

28. února 2005, 00:00 - BLANKA RŮŽIČKOVÁ
28. února 2005, 00:00

LIBERTA I když mělnická továrna Liberta devadesátá léta nepřežila a skončila po příchodu Barbory Snopkové a Ivo Svobody, kočárky s touto značkou se vyrábějí dál. Ale jen několika stovek kusů ročně. Vyrábějí se v dílně rodinné firmy Novotný, která značku koupila od konkurzního správce, když továrna krachovala.

Kočárky se vyrábějí na zakázku ve Velkém Borku nedaleko Mělníka.

LIBERTA I když mělnická továrna Liberta devadesátá léta nepřežila a skončila po příchodu Barbory Snopkové a Ivo Svobody, kočárky s touto značkou se vyrábějí dál. Ale jen několika stovek kusů ročně. Vyrábějí se v dílně rodinné firmy Novotný, která značku koupila od konkurzního správce, když továrna krachovala. Majitel Oldřich Novotný to tenkrát v roce 2000 považoval za dobrý nápad. Navíc podle svých slov značku koupil poměrně levně. Šlo přitom o slavné jméno, značka Liberta totiž byla registrována už roku 1969. Novotný k ní měl vztah -zaměstnancem mělnické Liberty byl až do roku 1991 a ve své dílně vedle rodinného domku vyráběl už několik let „okrajové, malosériové“ druhy kočárků. Byly to hlavně kočárky pro dvojčata a trojčata, o které mělnická továrna - tehdy nesla jméno Továrna dětských vozidel - neměla zájem. ZLÝ SEN JMÉNEM SVOBODA

Podnikatel připouští, že svého nápadu záhy litoval. Obvinění bývalého ministra financí a jeho poradkyně se probíralo ve všech médiích a značce to přineslo spíše negativní publicitu. Do firmy navíc volali věřitelé krachující továrny, což nebylo nic příjemného. „Přestože jsem s aférou vytunelovaného mělnického podniku neměl nic společného a Svobodu se Snopkovou jsem nikdy ani nepotkal, stále dokola jsem to musel někomu vysvětlovat,“ vzpomíná.

Slávu mělnického podniku se nepokoušel vzkřísit. „Značku jsem koupil, protože pro moji generaci i generaci mých dětí představovala pojem, záruku solidního výrobku,“ vysvětluje podnikatel, který věřil, že kvalita bude mít na trhu zaplaveném levným zbožím z Polska a z Asie šanci. Bohužel neměla, takže sériovou výrobu nikdy nerozjel a firma dodnes vyrábí jen v malém počtu kusů a na objednávku. Pracují v ní rodinní příslušníci a několik švadlen z okolí, celkem zhruba deset lidí.

KOČÁRKY PRO PANENKY

Kromě běžných kočárků vyrábí miniaturní kočárky pro panenky, o které je zájem v zahraničí. Rozvoj firmy se vloni zabrzdil, když Novotný onemocněl. Letos ale doufá, že se vrátí k původním plánům prodeje do zahraničí. Objednávky do USA a do Švýcarska jsou podle něj před podpisem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Technologie
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít