Zkuste elektronickou novoročenku!

13. prosince 2004, 00:00 - ROBERT ŠIMEK
13. prosince 2004, 00:00

Příchod nového roku je dobrým důvodem pro posílání gratulací. Přání si posílají přátelé, známí, obchodní partneři i pracovní kolegové. V posledních letech se dostává do módy posílání novoročenek v elektronické podobě. Dokáží však nahradit tištěná přání?

NOVOROČNÍ PŘÁNÍ

Jednou z firem, která se výrobou elektronických přání zabývá, je společnost iMagic. Její obchodní manažer Jakub Švestka rostoucí zájem o e-mailem posílané gratulace potvrzuje: „Letos vytváříme více než dvojnásobek elektronických PF než loni a nárůst očekáváme i příští rok.“ Zvýšení zájmu vidí Švestka hlavně ve stále stoupající oblibě internetu a on-line komunikace. „Firmy se potřebují prezentovat jako moderní a dynamické,“ dodává. V ýznamným faktorem jsou také relativně nízké náklady. Výroba elektronického přání sice stojí od patnácti do třiceti tisíc, ale hotový produkt může firma zasílat neomezenému množství zákazníků či partnerů. Provedení elektronických PF je různé a závisí především na nápadu a kreativitě. Zákazník si může zvolit mezi statickým zpracováním v takzvaném HTML formátu, nebo dynamickým flashovým. „Flashová elektronická přání nabízejí hudbu, zvuky či animace,“ vysvětluje Švestka. „Takový animovaný manažer, který vám vlastním hlasem popřeje hezký nový rok ze své virtuální kanceláře, určitě zaujme,“ usmívá se. Flashovou novoročenku bude mít letos například Česká národní banka. Motiv si volili sami zaměstnanci z kreseb dětí z dětského domova v Lipové u Šluknova. Tři vítězná přání zobrazují chaloupku, Mikuláše a sněhuláka. Výroba podobných přání trvá přibližně týden. Své zkušenosti s tvorbou elektronických PF má také firma Wave Media. Na svých internetových stránkách nabízí výrobu těchto přání, zájem o ně však podle majitele firmy Jiřího Mikuly není. „Nabízíme elektronická přání prvním rokem,“ vysvětluje Mikula, „A ačkoliv si za výrobu účtujeme pouze od pěti do patnácti tisíc, zákazníci nás ještě nenašli.“ A jak se na rostoucí oblibu elektronických PF dívají výrobci tradičních tištěných přání? Provozní ředitel firmy Abalon Pavel Kuča říká: „Elektronické konkurence se nebojíme. Naše produkce neklesá, necítíme žádné výkyvy.“ Že by on-line přání časem vytlačila ta klasická, se Kuča nebojí: „Elektronické novoročenky jsou příliš neosobní a firmy je využívají spíš jako doplněk prezentace.“ 

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče