ZEPTEJTE SE ŘEDITELE AGENTURY CZECHTRADE

04. září 2006, 00:00 - Petr Kučera
04. září 2006, 00:00

BusinessInfo.czNa portálu www. BusinessInfo.cz je podnikatelské veřejnosti zpřístupněna možnost zúčastnit se off-line rozhovoru s Ivanem Juklem, generálním ředitelem České agentury na podporu obchodu (CzechTrade). Tématem rozhovoru jsou informace týkající se úlohy agentury CzechTrade při podpoře českých exportérů.

BusinessInfo.cz

Na portálu www. BusinessInfo.cz je podnikatelské veřejnosti zpřístupněna možnost zúčastnit se off-line rozhovoru s Ivanem Juklem, generálním ředitelem České agentury na podporu obchodu (CzechTrade). Tématem rozhovoru jsou informace týkající se úlohy agentury CzechTrade při podpoře českých exportérů.

Agentura nabízí celou škálu služeb, od exportního poradenství, přes individuální podporu v zahraničí až po exportní vzdělávání a exportní informace. Snahou CzechTrade je podporovat vývoz a zvýšení konkurenceschopnosti českých firem a podnikatelů v zahraničí. Činí tak především pomocí služeb zahraničních kanceláří. Agentura nabízí také rozsáhlý program exportního vzdělávání a bezplatného poradenství či úspěšné programy „Marketing“ a „Aliance“. Ivan Jukl vystudoval elektrotechnickou fakultu ČVUT a absolvoval kurzy řízení na dánském evropském institutu a japonském Post Graduate Training Center. V letech 1998 až 2000 zastával manažerské pozice v oblasti zahraničního obchodu a mezinárodních vztahů ve společnostech EZ Praha a ELTODO. Na praxi v soukromém sektoru navázal pětiletým působením na zastupitelském úřadu České republiky v Dánsku a ve funkci generálního ředitele CzechTrade působí od března letošního roku.

Ambicí Ivana Jukla je, aby se agentura pod jeho vedením mohla v blízké době poměřovat s nejlepšími proexportními organizacemi v zemích Evropské unie.

Dotazovat se jej můžete na zkušenosti se spoluprací v oblasti podpory exportu, na nové směry v proexportní politice státu a ve strategii agentury či na možnosti zvyšování podílu malých a středních podniků na vývozu. Pro inspiraci, k jakým oblastem lze dotazy směrovat, přináší avizující dokument k rozhovoru rovněž stručné představení činnosti a poskytovaných služeb agentury CzechTrade.

Agentura chce v dalším období stále ve větší míře klást důraz na zlepšení připravenosti českých podnikatelů pro export. Exportní poradenství připravenosti na export bude realizováno přímo ve firmě.

Program umožní firmě realizovat poradenství v oblasti rozvoje lidských zdrojů pro mezinárodní obchod, zpracování plánu marketingových aktivit na zahraničních trzích a efektivní činnost zahraničního obchodního oddělení.

Zlepšit se mají rovněž služby a systém řízení zahraničních kanceláří CzechTrade. Nový systém řízení kanceláří je nastavený pro podnikatele, vychází přímo z jejich potřeb a není direktivně řízen shora. Systém tzv. „plovoucích zahraničních kanceláří“ znamená flexibilní a systematický přesun kanceláří ze zemí (míst) menšího významu do zemí s velkým exportním potenciálem pro Českou republiku.

Dotazy jsou panem generálním ředitelem zodpovídány průběžně. Své dotazy na téma „Podpora českých exportérů a úloha agentury CzechTrade“ můžete vkládat až do letošního 11. září.

Tuto část připravuje internetový server Businessinfo.cz

Bezplatný odběr týdenních novinek lze objednat na www.BusinessInfo.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče