Article, show

Ženeva předvedla málo novinek, ale pár překvapení ano

10. března 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový, auta@profit.cz
10. března 2003, 00:00

Škoda se přidržela světového trendu a vezla se na sportovní vlněNejprestižnější evropský autosalon osobních automobilů svědčil o slovech ekonomických analytiků, kteří tvrdí, že trh stagnuje. Proto mnoho automobilek také oprášilo své loňské stánky a použilo je prakticky beze změny.

Škoda se přidržela světového trendu a vezla se na sportovní vlně

Nejprestižnější evropský autosalon osobních automobilů svědčil o slovech ekonomických analytiků, kteří tvrdí, že trh stagnuje. Proto mnoho automobilek také oprášilo své loňské stánky a použilo je prakticky beze změny. Premiéry v Ženevě přesto byly: Volkswagen prezentoval Multivan, který se ukázal být velmi praktickým i honosným automobilem MPV na bázi páté generace Transportérů. A i když byla na ploše VW k vidění „pouze“ varianta pro cestující, celý koncern mluví o nastupujícím Transportéru s velkým očekáváním v hlase. Pro české podmínky prorokoval zástupce importéra útok na vedoucí pozici v užitkových vozidlech, což je dosud neotřesenou doménou Fordova Tranzitu. Druhým Volkswagenem, který nesl nálepku „World Premiere“, byl Touran - na podvozku nového Golfu postavený automobil, který při obětování zavazadlového prostoru pojme až sedm cestujících. Technicky propracovaný do takového detailu, jako je například návrat k plynovému pedálu s kloubem na podlaze, ke kterému se nemusí tolik zvedat nárt. Další z premiér byla z rodu „odvážných“ - KIA se odhodlala vstoupit do luxusního segmentu a představila limuzínu Opirus. Příď vozu se zdá být inspirována mercedesem, ale interiér bohatě vykládaný leštěnou kořenovicí už byl dostatečně osobitý. A vskutku působil luxusně. Vedoucí světové automobilky jsou zajedno, že jedna z cest z momentální deprese vede přes lehký akcent na sportovního ducha. Proto se i tak konzervativní značka jako Audi blýskla studií čtyřsedadlového coupé Nuvolari. Z extrémně zakulacené přídě a překvapivě odvážně „vyceněné“ chladičové mřížky vystupuje jedině výrazný tovární znak. Automobil zcela postrádá středové sloupky a konstruktér uložil pod kapotu rovnou pětilitrový motor. Důraz na sportovní linii byl cítit také u Opelu - model GTC ve velikosti přibližně Astry si dokonce troufl na výfuky integrované do nárazníku i na dvě „fantomasovská“ brzdová světla posazená na horní zadní spoiler. Poněkud klidnější je sportovní linie u Škody. Ta nabídla krásný pohled na soutěžní speciál Fabia WRC a jí upoutanou pozornost využila pro Fabii RS. Orientaci na malolitrážní šikovný vůz do města potvrdil Fiat. Automobilka sice prochází složitějším obdobím, přesto na pódium dokázala postavit modely Gingo a Idea, které v honbě za vnitřním prostorem dokonce integrovaly řadicí páku do středové konzole. Lancia ukázala také malý praktický vůz - Ypsilon. Nápad uložit přístrojovou desku doprostřed hned pod čelní okno, který si dosud držely spíše prestižnější vozy, si Lancia bez skrupulí pro svůj Ypsilon přivlastnila. A nebyla sama. Ford zapracoval před Ženevou především s Focusem CMAX, Fusionem+ a konečně uvedl Streetka jako kabriolet. (Se stahovací střechou byl k vidění i VW New Beetle, kde zřejmě z úcty k tradici tvořila srolovaná střecha dost nehezkou kapuci na kufru.) Ženeva je známá i jako prostor pro odvážné vyhlídky do budoucnosti. Volvo připravilo koncept Versatility, které za masivní přídí nechává otevírat dveře „od sebe“ a středový tunel proniká zhruba ve výšce loktů až mezi zadní sedadla.

KIA OPIRUS. První krok značky do luxusu přiznal svůj respekt vůči Mercedesu a hodně se od něj inspiroval v řešení přední masky.

FOTO: KIA

RENAULT MEGANE. Kupé i kabrio najednou vyšlo, když Francouzi doplnili řadu provedení Meganu. Zcela tak přišel o svou charakteristickou záď.

FOTO: RENAULT

VW TOURAN. Postavit cokoliv na podvozek vyvinutý pro novou generaci Golfu nemohlo být chybou. Cena Touranu pro český trhu však zůstává tajemstvím.

FOTO: VW

ALFA ROMEO KAMAL. Italský výpad na allroadové pole má zatím přídomek „koncept“, ale Alfa opět zaujala designem.

FOTO: ALFA ROMEO

OPEL GTC. Odvahu a obdiv u designu 60. let projevil Opel. Když pro GTC nabídne stejně živé motory, jako pro poslední Vectru, bezesporu zaujme.

FOTO: OPEL

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít