Zemřelá liberalizace automobilového trhu

08. listopadu 2004, 00:00 - Erich Handl, šéfredaktor
08. listopadu 2004, 00:00

Dosavadní prodejci škodovek a dalších aut přišli o své regionální monopoly. Regule jsou od nynějška jiné - v revíru se jim může objevit nový konkurent, aniž by se musel ptát výrobce, zda smí v dané oblasti nabízet jeho vozy. Pro zájemce o prodej aut je to dobrá zpráva, už se nežadoní v Mladé Boleslavi, prostě se otevře krám, stejně jako to udělá pekař nebo trafikant.

Přesto se na trh noví dealeři moc nehrnou, nechce se tam ani hypermarketům. Věc má totiž háček - na samotném prodeji nových aut se nedá moc vydělat. To, co přináší dealerům peníze, je servis a takzvané poprodejní služby. Pravidelné prohlídky, opravy a distribuce náhradních dílů přinášejí řádově vyšší marže než prodej. Proto se auta v hypermarketech jen tak neobjeví. Ty by pro showroomy musely vyhradit obrovské plochy, na prodeji by stejně nevydělaly a servis neumí. A proč se neobjevují nové opravny? Náklady na jejich zřízení jsou obrovské, málokdo na to má. Jediné, co lze od liberalizace čekat, je to, že dosavadní prodejci začnou ve svých již zavedených obchodech nabízet další značky. A i to půjde pomalu, protože i oni musí počítat s velkými náklady na výstavbu oddělených prostorů a školení personálu, které mají automobilky stále právo požadovat. Příchod skutečné konkurence, kdy si bude možné v jednom obchodě vybírat z mnoha značek, se zatím nekoná.

Erich Handl, šéfredaktor

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Až se zima zeptá… Renault představil Duster vybavený pásy,…
Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky
Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom pořádný zmatek!
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít