Země EU mají odlišné zvyklosti

16. srpna 2004, 00:00 - SOŇA GULLOVÁ, VŠE Praha,JANA HÁJKOVÁ, ZUZANA VLČKOVÁ
16. srpna 2004, 00:00

JAK USPĚT PŘI PODNIKÁNÍ NA SPOLEČNÉM TRHU Přes množství společných prvků zůstává i v rámci jednotného trhu EU řada odlišností. Každá země má odlišnou mentalitu a obchodní zvyklosti. V tomto Speciálu přinášíme třetí, závěrečnou část stručného přehledu o obchodních zvyklostech, mentalitě a postupu zakládání firem v jednotlivých zemích Evropské unie.

**JAK USPĚT PŘI PODNIKÁNÍ NA SPOLEČNÉM TRHU

Přes množství společných prvků zůstává i v rámci jednotného trhu EU řada odlišností. Každá země má odlišnou mentalitu a obchodní zvyklosti.

V tomto Speciálu přinášíme třetí, závěrečnou část stručného přehledu o obchodních zvyklostech, mentalitě a postupu zakládání firem v jednotlivých zemích Evropské unie. Najdete zde mimo jiné i informace o podnikání v Belgii, které mohou pomoci hlavně zájemcům o založení firmy „v hlavním městě Evropské unie“ Bruselu. Zvláštní pozornost věnujeme i sousednímu německému trhu. Kromě základního přehledu vás seznámíme is příkladem z praxe: plzeňský rodinný podnik nedávno vstoupil do německého svazu prodejců stavebních materiálů. Přehled zemí Evropské unie doplňujeme dvěma státy, které sice nejsou členy Unie, ale úzce s ní spolupracují: Švýcarskem a Tureckem. Na první pohled je evropská mentalita stejná nebo přinejmenším hodně podobná. Při podrobnějším zkoumání ale zjistíme mezi státy řadu rozdílů v kulturních, společenských a obchodních zvyklostech. Právě včasné informace o odlišnostech mohou výrazně pomoci k úspěchu při jednání. Liší se také podmínky pro zakládání firmy v jednotlivých státech. Informace ohledně zakládání firem jsme získali především z podkladů EuroInfocentra. Třídílný Speciál se zaměřil „pouze“ na obchodní zvyklosti a postup zakládání firmy v jednotlivých zemích. Praktické informace o podnikání v zahraničí přináší Profit průběžně po celý rok. Připomínáme například seriál o daňových systémech zemí Evropské unie, který bude pokračovat přehledem kandidátských států. V tomto čísle najdete také třístránkový materiál o možnostech obchodní spolupráce s mimoevropskými zeměmi - například s velkými trhy Ruska a Číny.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče