Zdražení pojistného se nečeká

01. listopadu 2004, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
01. listopadu 2004, 00:00

POVINNÉ RUČENÍ Žádné dramatické změny cen povinného ručení na příští rok zatím neoznámila žádná z celkem osmi českých pojišťoven. Do poloviny listopadu mají motoristé možnost bez větších problémů zvolit si pojišťovnu, které pro příští rok svěří část péče o své auto.

Foto: ČTK

**POVINNÉ RUČENÍ

Žádné dramatické změny cen povinného ručení na příští rok zatím neoznámila žádná z celkem osmi českých pojišťoven.

Do poloviny listopadu mají motoristé možnost bez větších problémů zvolit si pojišťovnu, které pro

příští rok svěří část péče o své auto. Do té doby lze tedy očekávat vrchol ostrého konkurenčního boje na trhu. Pestrá paleta nabízených kombinací sazeb se u některých pojišťoven rozšířila tak, že ztratila svou přehlednost a zařaditelnost do tabulky. Objem motoru sice nadále zůstává základním kritériem, podle kterého pojišťovny určují výši pojistného, stále větší role však patří také tomu, zda motorista v posledních letech havaroval či nikoliv. Stále větší význam přikládají některé pojišťovny segmentaci svých klientů podle místa bydliště a stáří automobilu. Očekává se, že samotné ceny pojistného zůstanou prakticky na stejné výši jako letos. A to přesto, že vinou vyšších sazeb DPH vzrostly ceny prací v autoservisech a nově bylo v povinném ručení zavedeno i jednorázové odškodnění pozůstalých. Úmysl nezdražovat povinné ručení oznámily již ČSOB Pojišťovna, Allianz Pojišťovna, Pojišťovna Generali a předběžně i Kooperativa. Ostatní pojišťovny na trhu včetně té největší (České pojišťovny) svou strategii na příští rok ještě tají. Sazby se však chystají zveřejnit v nejbližší době. Svou roli hraje strategie. Jak už bylo řečeno, možnost jednoduše změnit pojišťovnu končí v polovině listopadu. „Čím déle sazby zveřejníme, tím méně času budou mít řidiči na srovnání sazeb a podmínek jednotlivých pojišťoven,“ prozradil Profitu zástupce jedné nejmenované pojišťovny. Pojišťovnám vadí, že si podle platných zákonů nemohou vzájemně vyměňovat informace o jednotlivých řidičích. V praxi to vede k tomu, že řidič, který často způsobuje dopravní nehody (nebo třeba způsobí jedinou dopravní nehodu a hrozí mu ztráta bonusu), okamžitě změní pojišťovnu. „Vyměňovat si tyto informace zatím nemůžeme, zavazuje nás mlčenlivost,“ říká předseda představenstva ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. Stále poměrně velká je také skupina neplatičů. Centrální registr evidoval v prvním pololetí celkem zhruba 5,8 milionu motorových vozidel, smlouvy o povinném ručení jsou však uzavřeny jen na 5,4 milionu vozidel.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče