Zatím ticho po pěšině

20. března 2006, 00:00 - JAN NOVÁČEK
20. března 2006, 00:00

AKČNÍ NABÍDKY Záplava nejrůznějších akcí zvýhodňujících nákup na leasing na počátku roku trochu utichla. Extra výhodné nabídky jsou spíše výjimkou. Za pár měsíců by se však situace měla změnit. Největší žně budou tradičně před koncem roku.

AKČNÍ NABÍDKY Záplava nejrůznějších akcí zvýhodňujících nákup na leasing na počátku roku trochu utichla. Extra výhodné nabídky jsou spíše výjimkou. Za pár měsíců by se však situace měla změnit. Největší žně budou tradičně před koncem roku.

Akční nabídky v oblasti leasingu prakticky zmizely s koncem loňského roku. Po malé odmlce se však objevují první vlaštovky. Od poloviny března už rozebíhá první akce například CAC Leasing. „V období od poloviny března do 15. června získají klienti ke každé nově uzavřené leasingové smlouvě na nákup osobního nebo užitkového automobilu, případně motocyklu, okamžité zvýhodnění v podobě odpočtu patnáctitisícové slevy z akontace,“ říká Jaroslav Jaroměřský, zástupce ředitele divize autoleasingu CAC. Nabídka je připravena společně s pojišťovnou Generali, která ke smlouvám poskytne havarijní pojištění. Pro některé klienty je s ohledem na jejich finanční plánování lákavé využít možnosti až nulové zálohy. Jiní zase dají přednost odpuštění paušálního poplatku za uzavření smlouvy nebo odkladu splátek až o tři měsíce. Čtvrtou možností je zvýšení zůstatkové hodnoty na konci leasingu na deset procent, díky čemuž se sníží pravidelné měsíční splátky.

AKCE PRO ZLEVNĚNÉ

Pro skladové vozy modelů Volkswagen Golf, Golf Plus a Jetta, které mají i snížené prodejní ceny, připravil Škofin nulové navýšení při minimálně třicetiprocentní akontaci. Délka splácení takového vozu může být tříletá. I zde platí nabídka zvýhodněného pojištění. U vozů Škoda Fabia a Fabia Combi vyrobených v roce 2005 lze u Škofinu získat cenovou výhodu ve výši 10 tisíc korun a kartu od Benziny s kreditem 20 tisíc.

ČSOB Leasing, který oslavil desáté narozeniny, zatím zřejmě svůj nejsilnější kalibr teprve chystá. Přesto už nyní je možné získat na vybrané modely aut slevu 10 tisíc korun. Většinou se tato nabídka týká vozů s pořizovací cenou nad 189 tisíc korun. Například u některých Fordů, jejichž cena přesáhne 370 tisíc korun, lze získat slevu dokonce 20 tisíc korun. Vybrané varianty Fiatů lze pořídit s nulovým navýšením, jiné se sníženým úrokem. Výhodou může být i zvýšená zůstatková cena 39 990 korun na konci leasingu, která se také týká určitých typů aut.

Další leasingovky mají také drobné akční nabídky. Některé Citroeny nebo Peugeoty lze najít na trhu s nulovým navýšením leasingu, u Mazdy řady 3 je k dispozici speciální leasing a podobně. Nic, co by ohromilo klienta zhýčkaného loňskými hody, však u nich zatím není.

**TICHO PŘED BOUŘÍ

Hlavní sezona ovšem teprve přijde. Největší záplava akcí bývá zejména kolem květnových veletrhů a pak po prázdninách. Dá se předpokládat, že jednotlivé společnosti neusnou na vavřínech a budou i letos bojovat o klienty, aby uhájily loňské optimistické statistiky.

Klienti z řad fyzických osob se budou poohlížet zřejmě i po nabídce spotřebitelských úvěrů, které jsou výhodnější zejména při nákupu ojetin. I tady se nejspíš objeví bonusy v podobě snížených koeficientů, výbavy „zdarma“ nebo karty na pohonné hmoty. Stejně jako u klasického leasingu by si však klient měl propočítat, co tato sleva skutečně stojí.

Na pomyslné váhy je proto nutné dát cenu vozu nebo jiného financovaného předmětu a na druhou misku přihodit zaplacenou částku včetně poplatků a pojištění minus bonusy. Když se všechna pro a proti spočítají, pak se klient může s čistým svědomím rozhodnout.

Absolutním ternem pro živnostníky nemusí být ani odpočet daně z přidané hodnoty u vozů ve verzi N1. Ušetří se sice na dani, ale přestavba také něco stojí, navíc přepážka může někdy i překážet. Proto je i lákadlo odpočtu třeba propočítat a důkladně zvážit. S dalšími akcemi mohou počítat i ti, co uvažují o koupi nákladního automobilu. Loni se zablýskalo u některých značek (například Tatra) a přineslo to nárůst leasingu. Toho si jistě povšimli i zástupci jednotlivých leasingovek, a proto se chytí šance, jak posílit svoji pozici na trhu. Podíl náklaďáků totiž není už zdaleka zanedbatelný a při zastaralém vozovém parku mohou podnikatele výhodné nabídky významně oslovit. Totéž lze říci i o strojích a zařízeních, u nichž se dá očekávat největší oživení také kolem veletrhů, tedy na jaře a na podzim.

U leasingu nemovitostí, který se bude zřejmě i letos z valné většiny týkat podnikatelů, lze očekávat zejména služby zajišťující klientovi plný komfort. Akční nabídky na nemovitosti proto asi nepřijdou. S daleko větší pravděpodobností budou leasingovky oslovovat tím, že zbaví své klienty všech starostí a omezí jejich povinnosti pouze na to, aby radostně využívali nemovitosti a spláceli leasing.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče