Zatím jenom bez přepážky

05. listopadu 2007, 00:00 - Erich Handl
05. listopadu 2007, 00:00

Francouzský Peugeot začal nabízet nástupce modelu 307, kterého se na celém světě prodaly tři miliony kusů. Následovník má označení 308 a konkuruje vozům v nejsilněji obsazené nižší třídě.

Vyzkoušeli jsme – Peugeot 308 Francouzský Peugeot začal nabízet nástupce modelu 307, kterého se na celém světě prodaly tři miliony kusů. Následovník má označení 308 a konkuruje vozům v nejsilněji obsazené nižší třídě. Model Peugeot 307 přišel na trh v roce 2001 a šest let úspěšně soutěžil na domácím trhu se Škodou Octavia, Volkswagenem Golf a v poslední době také s levným Korejcem Kia Cee’d vyráběným v Žilině. Nástupce s číslem 308 se letos začal prodávat za podobné ceny (od 414 900 korun) a vychází ze stejné podvozkové platformy. Karoserie se ale snížila o 12 milimetrů a její délka vzrostla – díky protaženým převisům, o více než šest centimetrů. Přední maskou se hodně podobá menšímu Peugeotu 207 a příbuznost prozrazují také vertikálně seříznuté lemy podběhů, zrcátka uchycená v první třetině délky dveří, nebo boční profil se stoupající linií spodního okraje prosklení. Klenuté zadní sklo opticky odlehčuje mohutný sloupek C a zlepšuje výhled z vozu šikmo vzad. Šest motorů s Peugeotem JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Peugeot 308 nenabízí v krátké verzi možnost odpočtu DPH, podnikatelé si musí počkat na kombík. Krátký model je díky poměrně velkému kufru možné využít jako taxík, referentský vůz, nebo kombinaci rodinného a firemního auta. Pod kapotou může být šest různých motorů a všemu dominuje jedna příplatková zvláštnost – prosklená střecha. Auto je zatím k mání jen v krátké pětidveřové verzi a nemá možnost přestavby na N1. Profit minulý týden otestoval „třistaosmičku“ s nejsilnějším benzinovým agregátem 1,6 litru. Hatchback očividně zmohutněl, je na první pohled delší a snížení střechy o centimetr mu na výšce mnoho neubralo. Masivnější je také přístrojová deska se středním panelem, který je protažený až mezi přední sedáky. Interiér v testovaném autě byl elegantní, materiály dobře slícované, ovladače přehledné. Nikde nic nevrzalo. Vpředu jsme měli hodně místa na nohy, vzadu to bylo horší, ani protažení auta tam moc nepomohlo. Ještě že mají opěradla předních sedadel dutinu na kolena. Kufr je na svou třídu solidně veliký (442 litrů). Při nakládání nám ale vadila vysoká hrana, jejíž lak navíc nebyl chráněn proti poškrábání. Zavazadelník je ale dost hluboký, vešly se do něj až půl metru vysoké krabice. Prostor bylo možné zvětšit sklopením opěradel zadních sedaček (1398 litrů), ale jeho dno nelze srovnat do roviny, za sedadly zůstává schůdek.  TECHNICKÉ ÚDAJE model - Peugeot 308 1,6 THP typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 213 km/hod zrychlení 0-100 - 8,8 sekundy spotřeba - 7,1 litru /100 km kufr - 442 litrů cena - 569 900 Kč Do sucha i do mokra**

A co vlastní jízda? Náš benzinový Peugeot držel i na mokré silnici perfektně stopu, v zatáčkách se nenakláněl, tvrdý podvozek ale dost odskakoval na výmolech. Řízení s elektromechanickým posilovačem bylo přesné, brzdy účinné. Řazení bylo průměrné, dlouhá páka sice byla přesná, ale výkonný motor by zvládl i krátké a rychlé přeřazování. Spotřeba se pohybovala kolem solidních sedmi litrů benzinu na 100 kilometrů. Motor můžeme doporučit, je ale třeba si uvědomit, že oproti nejslabší verzi 1,4 je dražší zhruba o 70 tisíc korun.

Peugeot 308 zaujme zájemce o střední třídu. Problémem letošního roku jsou ale ceny, nižší a levnější stupně výbavy budou k mání až na začátku příštího roku.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče