Dalším pokusem o umazání části ruského dluhu je nabídka starších motorových vlaků pro ČD. Problémem je ale cena, kterou by dráhy měly zaplatit státní pokladně. Rozhodnutí o přesné výši ceny a způsobu zaplacení ruských vlakových souprav udělá ministerstvo financí, respektive Vláda ČR.
Podle dostupných informací ministerstvo trvá na tom, aby České dráhy zaplatily za vlaky polovinu jejich ceny s tím, že budou mít na úhradu tři roky. To by znamenalo, že za jeden vlak dají bezmála 40 milionů korun. Za všech čtyřicet by České dráhy zaplatily 1,5 miliardy. České dráhy však souhlasí s dovozem vlaků jen v případě, že cena bude třetinová a splátky budou rozloženy na 10 až 15 let. Podle tohoto scénáře by České dráhy potřebovaly na vlaky přes 1 mld. korun. Jeden vůz by potom pořídily za 23 miliony. Pokud by vlaky nakoupily v tuzemsku, zaplatily by sice více, ale podle kritiků nákupu ruských vlaků by dostaly stroje, které svou kvalitou převyšují vozy z Moskvy o několik tříd.