Zastaralá Marfuša míří do Čech

03. listopadu 2003, 00:00 - admin
03. listopadu 2003, 00:00

Dalším pokusem o umazání části ruského dluhu je nabídka starších motorových vlaků pro ČD. Problémem je ale cena, kterou by dráhy měly zaplatit státní pokladně. Rozhodnutí o přesné výši ceny a způsobu zaplacení ruských vlakových souprav udělá ministerstvo financí, respektive Vláda ČR.

Podle dostupných informací ministerstvo trvá na tom, aby České dráhy zaplatily za vlaky polovinu jejich ceny s tím, že budou mít na úhradu tři roky. To by znamenalo, že za jeden vlak dají bezmála 40 milionů korun. Za všech čtyřicet by České dráhy zaplatily 1,5 miliardy. České dráhy však souhlasí s dovozem vlaků jen v případě, že cena bude třetinová a splátky budou rozloženy na 10 až 15 let. Podle tohoto scénáře by České dráhy potřebovaly na vlaky přes 1 mld. korun. Jeden vůz by potom pořídily za 23 miliony. Pokud by vlaky nakoupily v tuzemsku, zaplatily by sice více, ale podle kritiků nákupu ruských vlaků by dostaly stroje, které svou kvalitou převyšují vozy z Moskvy o několik tříd.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče