Zasílání novinek našim zákazníkům

24. září 2007, 00:00 - Petr Kučera
24. září 2007, 00:00

Provozujeme obchod se sportovním zbožím. Máme stále rostoucí databázi našich klientů a rádi bychom ji začali využívat pro zasílání informací o novinkách, slevách a podobně. Musím mít od klientů nějaký speciální souhlas, nebo jim mohu tyto informace zasílat rovnou? Jednalo by se o krátký e-mailový zpravodaj. Klára Zemanová

Svým stávajícím zákazníkům mohou firmy posílat elektronická obchodní sdělení i v případě, že nezískaly jejich výslovný souhlas. Ještě jednodušší pozici máte v případě, že jste kontakt na zákazníky získali přímo za účelem případného budoucího zasílání novinek.

Zasílání je však možné jen za předpokladu, že zákazníci budou mít možnost zasílání reklamy kdykoli jednoduše odmítnout. Zákon hovoří o „jasné a zřetelné možnosti jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy“.

Za jednoduchý a v zásadě bezplatný způsob odmítnutí lze podle Úřadu pro ochranu osobních údajů považovat například stručnou odpověď na e-mailem zaslaný návrh („nechci“). Přijatelnou formou odmítnutí je také jednoduchá operace v internetové aplikaci, například kliknutí do takzvaného checkboxu. Naopak pokud by k odmítnutí bylo nutné psát delší e-mail, hledat příslušný formulář na webu odesílatele nebo dokonce někam telefonovat (byť bezplatně!), nebyla by zákonná podmínka jednoduchosti splněna.

Součástí nabídky tedy musí být fungující adresa, na které může adresát zrušit zasílání informací. Zákon dále stanoví, že totožnost odesílatele nesmí být skryta ani utajena.

Výše zmíněné podmínky musí odesílatel dodržovat i v případě, že od příjemce obdržel příslušný souhlas. Možnost jednoduchého zrušení těchto e-mailů je tedy nutné zachovat kdykoliv v průběhu vzájemné komunikace.

Naopak pro oslovení lidí, kteří zatím nejsou vašimi klienty, musíte získat jejich souhlas předem, tedy dříve, než jim zašlete první obchodní sdělení.

Podrobně jsme se zasílání obchodních sdělení a spamu věnovali v Profitu č. 4/2007. Mgr. Jan Beneš, právník

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail…
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít