Zásady účastí na výstavách a veletrzích

02. července 2007, 00:00 - admin
02. července 2007, 00:00

České oficiální účasti v roce 2007 a dalších letech se řídí novou koncepcí. Vláda ji projednala v červenci roku 2005. Je v souladu s koncepcí jednotné prezentace České republiky v zahraničí, kterou kabinet schválil v lednu loňského roku.

Vychází z dosavadních více než desetiletých zkušeností nejen ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), ale i dalších orgánů a organizací, které se v České republice podporou českého exportu zabývají. Současně monitoruje aktuální vývoj v oblasti organizace veletrhů ve světě s přihlédnutím ke zkušenostem v ostatních zemích s vyspělou tržní ekonomikou. Nová koncepce není v rozporu s unijními pravidly mezinárodního obchodu a směrnicemi.

CÍLE KONCEPCE

Na co klade nová koncepce důraz? Jde především o následující úkoly:

* všechny aktivity na veletrzích směřovat k dalšímu zkvalitňování podpory exportu českých firem

* vytvořit výraznější partnerství státu s vystavovateli při poskytování komplexních služeb

* dosáhnout synergie aktivit všech zúčastněných subjektů podílejících se na podpoře exportu v České republice. Významné místo mezi nimi zaujímají české zastupitelské úřady a obchodněekonomické útvary v zahraničí, CzechTrade a CzechInvest a jejich zahraniční kanceláře; dále též Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora, oborové svazy a asociace, realizační firmy, ředitelé účastí; synergie musí být v celém procesu přípravy veletržních akcí, v průběhu a vyhodnocení účastí a zabezpečení takzvaného follow up

* formou společných účastí umožnit firmám výhodnou participaci na veletržních akcích za minimálních nákladů

* zvýšení úrovně expozic s jednotnou vizuální prezentací České republiky

* posílení doprovodné propagace na českých oficiálních prezentacích umožňující v daleko větší míře zapojit vystavovatele do intenzivní prezentace během konání veletrhu

* zřízení objektivního orgánu - komise pro veletrhy a výstavy, která doporučuje zásadní řešení vybrané problematiky týkající se efektivní účasti Česka na veletrzích

* zkvalitnit společný informační systém o poskytovaných podporách státu pro české exportéry v oblasti veletrhů a výstav.

JEDNOTLIVÉ KATEGORIE OFICIÁLNÍCH ÚČASTÍ

Česká oficiální účast na veletrzích a výstavách je rozdělena do pěti kategorií: Kategorie A - národní výstava (statut „země partner“, „země host“)

MPO poskytuje českým vystavovatelům plochu zdarma včetně základní stavby a označení národní expozice. To vše za předpokladu, že plocha nad devět čtverečních metrů u jednotlivých vystavovatelů bude určena pouze pro prezentaci exponátů. Vystavovatel hradí nadstandardní vybavení (vlastní grafika, vybavení nábytkem, vitriny, lednice a podobně). Doprovodná propagace na úrovni státní prezentace je hrazena v plné výši MPO.

Základním předpokladem pro realizaci této formy prezentace je účast alespoň 20 českých firem.

Kategorie B - společná expozice České republiky (jednotná státní „otevřená“ prezentace)

MPO hradí nájem výstavní plochy, ale pouze úměrnou počtu vystavovatelů. Rovněž hradí výstavbu „otevřené“ expozice včetně společného zázemí. V případě, že firma požaduje plochu větší než stanovený limit (opět devět čtverečních metrů), další náklady s tím spojené uhradí sama. Vystavovatel si rovněž hradí nadstandardní vybavení své expozice tak, jak je uvedeno v Kategorii A.

Doprovodnou propagaci zaměřenou na propagaci státu a především vystavovatelů hradí MPO (organizapokračování na straně 40 dokončení ze strany 38 ce workshopu, setkání s podnikateli a sdělovacími prostředky, „kulaté stoly“, průvodce expozicí a další tiskové propagační materiály).

Základním předpokladem pro realizaci této formy prezentace je účast alespoň 10 českých firem.

Kategorie C - individuální účast jednotlivých vystavovatelů v rámci oficiální prezentace

Jedná se především o specializované veletrhy a výstavy, kde jsou vystavovatelé rozděleni v halách výstavního areálu podle odvětví a není možné zorganizovat účast Česka v jednom místě. Jde o akce organizované zejména v evropských zemích.

S ohledem na platné unijní směrnice o poskytování „veřejné podpory“ nelze již zvýhodnit malé a střední firmy. Finanční příspěvek bude poskytován plošně všem vystavovatelům ve stejné výši (100 procent) podle pronajaté čisté výstavní plochy, maximálně do výše 75 tisíc korun na jednoho vystavovatele.

U této kategorie je třeba vzít v úvahu, že od 1. ledna 2006 je uplatňován systém „třikrát a dost“. To v praxi znamená, že vystavovatel, který se zúčastnil předmětného veletrhu, dostává od MPO finanční příspěvek pouze třikrát. Na internetových stránkách ministerstva průmyslu a obchodu je zpřístupněna evidence vystavovatelů na jednotlivých veletrzích spolu s výší poskytnutého příspěvku. O finanční příspěvek si každý vystavovatel požádá u realizační firmy a současně zašle MPO předběžnou žádost o poskytnutí finančního příspěvku na nájemné výstavní plochy na mezinárodním veletrhu.

Základním předpokladem pro realizaci této formy prezentace je účast alespoň 10 českých firem.

Kategorie D - informační kanceláře ministerstev průmyslu a obchodu a ministerstva zahraničních věcí na veletrzích a výstavách

Jedná se o prezentace v zahraničí na mezinárodních veletrzích a výstavách v zemích obchodně-politického zájmu. A to tam, kde není naplněn základní předpoklad přítomnosti 20 vystavovatelů v kategorii A, 10 vystavovatelů v kategorii B a 10 vystavovatelů v kategorii C.

Většinou se jedná o stánek uvedených rezortů, případně kanceláře CzechTrade s možnostmi katalogové prezentace firem. MPO v tomto případě organizuje dopravu tiskových materiálů, které budou soustředěny do jeho skladu nejpozději dva měsíce před zahájením veletrhu. Kategorie E - finanční příspěvek na obchodně politické aktivity MPO organizátorovi propagačních akcí v zahraničí při příležitosti podnikatelských misí, které budou vedeny vedoucím představitelem MPO

Příspěvek jde získat například na pořádání tiskových konferencí, workshopů, setkání s podnikateli a podobné aktivity.

Podmínky pro udělení státního příspěvku: * umístění loga oficiální účasti, předaného realizační firmou, na viditelném místě (nejlépe na límec) vlastní expozice

* fyzická přítomnost vystavovatele nebo jeho pověřeného zástupce na stánku po celou dobu konání veletrhu

* odeslání předběžné žádosti na adresu MPO nejméně dva měsíce před zahájením veletrhu

* vyplnění a odevzdání dotazníku pro vystavovatele řediteli účasti ihned po ukončení akce (v souladu s § 17 obchodního zákoníku uvést očekávané obchodní výsledky a zároveň připomínky, které by napomohly vyhodnotit celou akci a současně by sloužily ke zlepšení českých oficiálních prezentací)

* prezentované exponáty musí být výhradně české provenience v souladu s pravidly o původu zboží Evropské unie; musí být dodržena minimální míra přidané hodnoty vyjádřená v procentech z konečné hodnoty zboží

* na límci expozice musí být uveden název českého vystavovatele i v případě, že je v expozici společně se zahraničním partnerem

* vystavovatel musí prokázat, že uhradil náklady za plochu své expozice (u kategorie C)

* realizační firma předloží důvodovou zprávu upřesňující architektonické ztvárnění expozice, rozmístění vystavovatelů a doprovodné aktivity nejpozději jeden měsíc před zahájením akce odboru strategie a kvality služeb MPO.

Případné změny plynoucí z nových termínů jednotlivých veletrhů nebo operativního zařazení dalších akcí, eventuálně změny podmínek budou zveřejněny na internetových stránkách ministerstva průmyslu a obchodu.

Kontakt: www.mpo.cz tel.: 224 062 145, 224 062 280, 224 062 518 e-mail: partl@mpo.cz, brozkova@mpo.cz, horakova@mpo.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery?…
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Technologie
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Změřte si rychlost internetu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít