Zásadní momenty desetiletí

20. listopadu 2009, 13:42 - David Kasl
20. listopadu 2009, 13:42

Internet

Mezinárodní akademie digitálních umění a věd, která od roku 1996 uděluje prestižní Webby Awards za vynikající kvalitu internetového designu, funkcionality a tvůrčích schopností, sestavila seznam deseti nejvýznamnějších milníků v dějinách internetu za uplynulých deset let. „Internet je příběhem končícího desetiletí, protože se stal katalyzátorem změn nejen všech aspektů našeho každodenního života, ale změnil vše od obchodu a komunikace po politiku a popkulturu,“ prohlásil minulý týden výkonný ředitel Webby Awards David-Michel Davies.

TOP 10 milníků internetuExpanze Craigslistu (2000). Stránka Craigslist.org rozšiřuje možnost inzerovat zdarma v různých kategoriích ze San Franciska do dalších měst i zemí.
Google AdWords (2000). Program zobrazující reklamu vedle odpovídajících výsledků vyhledávání na stránkách Googlu způsobil revoluci v on-line reklamě.
Wikipedia (2001). Internetová encyklopedie vytvářená uživateli dnes obsahuje více než čtrnáct milionů článků ve 271 jazycích.
Konec Napsteru (2001). Ukončení jeho provozu odstartovalo boom serverů zaměřených na sdílení dokumentů a změnilo způsob, jakým dnes získáváme hudbu či video.
Vstup Googlu na burzu (2004). Jedno z největších IPO v dějinách umožnilo tehdy šest let starému vyhledávači dosáhnout postavení dominantní a nejvlivnější firmy desetiletí.
On-line videorevoluce (2006). Rozšíření vysokorychlostního internetu, zlevnění videokamer a průkopnické využití přehrávače Flash 9 serverem Youtube.com způsobilo boom domácího i profesionálního videoobsahu.
Otevření Facebooku a zrod Twitteru (2006). Sociální síť Facebook, určená pouze univerzitním spolužákům, se otevřela široké veřejnosti. Spolu s Twitterem radikálně změnila způsob mezilidské komunikace na všech úrovních.
iPhone (2007). S uvedením iPhonu přestaly být chytré telefony luxusním zbožím a přístup na internet přes telefon se stal nutností.
Americká prezidentská kampaň (2008). Internet nadobro změnil způsob, jakým jsou vedena předvolební klání.
Volební protesty v Íránu (2009). Nespokojenost s výsledky voleb ukázala sílu Twitteru jako účinného nástroje na organizování demonstrací.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče