Zaměstnanci na věčné časy

14. května 2007, 00:00 - Jan Bláha
14. května 2007, 00:00

Se zájmem čtu články o požadovaných změnách v zákoníku práce. Podle mne ale často jde o detaily, přitom by se měly řešit podstatnější věci, týkající se celé koncepce vztahů mezi zaměstnavateli a zaměstnanci. Bohužel, pravicové strany nemají na prosazení takových zásadních změn dost křesel ve sněmovně, a ostatní o tom nechtějí slyšet.

Považuji za nesmyslné, abych jako podnikatel, který vytvoří pracovní místa, nemohl o těchto místech svobodně rozhodovat. Zaměstnanec dostane práci díky mně, já mu za ni platím - ale proč by měli lidé očekávat, že když je někdo zaměstná, mají to na „doživotí“? Proč můžu zaměstnancům dát výpověď jen ze zákonem stanovených důvodů, které mi prakticky znemožňují se rozejít s lidmi, jejichž pracovní výkonnost po zkušební době poklesla?

Je to absurdní. Představte si, že by něco podobného platilo i pro živnostníky, třeba řemeslníky. Doporučil bych levicovým poslancům a odborářům, aby si to vyzkoušeli, třeba když si domů objednávají instalatéra. Vyberou si jednoho a přestože s jeho prací nebudou spokojeni, už si nebudou moci vybrat jiného. Naopak budou muset pro toho instalatéra pravidelně zajišťovat práci. I kdyby doma zrovna neměli co opravovat, tak by si něco museli obstarat, třeba pětkrát ročně, aby tomu instalatérovi zajistili pohodlný pravidelný příjem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít