Zaměstnance konkurenci nebereme

02. ledna 2007, 00:00 - (joh)
02. ledna 2007, 00:00

PERSONÁLNÍ ŘEDITELKA TPCA IVANA WATSONOVÁ:Řadu tuzemských firem trápí v posledním období nedostatek kvalifikovaných pracovníků.Nejinak je tomu v automobilce TPCA. Její nová personální ředitelka Ivana Watsonová ale říká, že konkurenci pracovníky rozhodně nepřetahují.

PERSONÁLNÍ ŘEDITELKA TPCA IVANA WATSONOVÁ: Řadu tuzemských firem trápí v posledním období nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Nejinak je tomu v automobilce TPCA. Její nová personální ředitelka Ivana Watsonová ale říká, že konkurenci pracovníky rozhodně nepřetahují. V nové funkci jste teprve několik týdnů. Co je vaším cílem, co chcete případně změnit?

Po velmi úspěšném nastartováni výroby, zavedení systému a základním proškolení pracovníků se chceme více zaměřit na formování firemní kultury. A to zejména prostřednictvím intenzivního rozvoje managementu, lepší interní a externí komunikací a podobně. V létě proběhl první průzkum spokojenosti a angažovanosti zaměstnanců, který nám pomohl identifikovat oblasti pro zlepšení podmínek z pohledu zaměstnanců. Na těchto oblastech nyní intenzivně pracujeme.

Firmy si stěžují na nedostatek kvalifikovaných pracovníků, zejména v dělnických profesích. Jak je na tom TPCA, máte z čeho vybírat?

Dnes prakticky každá firma pociťuje nedostatek pracovníků. Na trhu práce se mění poměr nabídky a poptávky v neprospěch zaměstnavatelů. Je to trend v rámci celé České republiky. Naši situaci ale poměrně intenzivně ovlivňuje blízkost Prahy, která poskytuje mnoho pracovních příležitostí. Nabízíme celou řadu zaměstnaneckých výhod a investujeme do zlepšení pracovního prostředí. Také chceme našim lidem poskytnout nejen perspektivu a existenční stabilitu, ale také usilujeme o vytvoření nadstandardních a příjemných pracovních podmínek.

Před spuštěním výroby se hodně hovořilo o přetahování lidí mezi TPCA a Škodou Auto. Jaká je skutečnost, přecházejí zaměstnanci mezi těmito firmami? Nemyslím si, že si navzájem přetahujeme zaměstnance. Pokud dojde k tomu, že lidé odejdou od nás do Mladé Boleslavi nebo naopak, je to přirozenou cestou. Nikoliv proto, že by v tom byl nějaký záměr. TPCA není firmou, která by přetahovala konkurenci zaměstnance. Jaká je fluktuace v továrně, kolik procent zaměstnanců se vymění průměrně za měsíc? U dělnických profesí je fluktuace především u těch nejmladších spolupracovníků, tedy ve věkové skupině do 25 let. Náborové agentury vědí, že se u nás lidé vzhledem k jedinečnému výrobnímu systému hodně naučí a o vyškolené a dobré pracovníky je následně na trhu velký zájem. Pracujeme na tom, aby kvalitní zaměstnanci měli motivaci u nás zůstat. Jedním z velkých problémů bylo zajištění bytů. Odcházejí kvůli tomu stále zaměstnanci, nebo už se situaci podařilo alespoň zlepšit, když ne úplně vyřešit?

Byty v Kolíně se stavěly ve dvou vlnách. V současné době stále čekáme na předání bytů z druhé vlny, v lokalitě U vodárny. Byty, které jsou ve vlastnictví města, byly dostaveny v září loňského roku. Předávání městem je ale daleko pomalejší, než bychom si přáli. Naši zaměstnanci, kterým byl byt přidělen, se nemohou stěhovat, přestože doufali, že na Vánoce budou v novém.

Jaký je průměrný plat v TPCA, pokud jde o dělnické profese?

Průměrný plat v roce 2006 byl 20 500 korun. V současné době jednáme s odbory o navýšení rozpočtu mezd pro rok 2007.

Z jakých regionů je většina zaměstnanců automobilky? Zaměstnáváte také cizince?

Zaměstnáváme jak pracovníky ze vzdálených oblastí Česka, tak několik desítek dělníků z Polska, dříve i ze Slovenska. Nyní u nás pracuje necelých 40 procent zaměstnanců přímo z kolínského regionu. Naším záměrem je toto procento výrazně zvýšit a širokou zaměstnaneckou základnu najít v blízkém okolí. Chceme přesvědčit lidi z Kolínska, že je pro ně výhodné spojit svou profesní budoucnost s naší automobilkou.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii…
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec první BMW
Technologie
Rychlejší spuštění, nižší spotřeba paměti. Firefox 55 nabídne signifikantní zlepšení
Lenovo na výstavě Tech World 2017 znovu předvedlo ohýbací tablet [video]
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít