Zákon asi zakáže klamavé a agresivní praktiky

29. října 2007, 00:00 - Petr Kučera
29. října 2007, 00:00

Obchodníci už zřejmě v budoucnu nebudou moci používat klamavé a agresivní obchodní praktiky. Nebudou například smět využívat reklamu, která bude vybízet děti, aby si koupily nabízenou věc, nebo je bude nabádat, aby ke koupi přesvědčily dospělé. Počítá s tím vládní novela zákona o ochraně spotřebitele, kterou minulý týden v prvním čtení podpořila sněmovna.

Novela obsahuje přímo výčet zakázaných klamavých a agresivních praktik převzatý z příslušné evropské směrnice. Jako příklad uvádí zákon situaci, kdy prodejce vytváří dojem, že zákazník nemůže odejít bez toho, aby danou věc či službu koupil.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu…
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na nerovnosti i riziko kolize
Technologie
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Stahujte zdarma zombie co-op řežbu Killing Floor. Ale musíte si pospíšit
Intel zlevnil všechny Xeony Phi. Nejvýkonnější modely víc než o polovinu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít