Zákon asi zakáže klamavé a agresivní praktiky

29. října 2007, 00:00 - Petr Kučera
29. října 2007, 00:00

Obchodníci už zřejmě v budoucnu nebudou moci používat klamavé a agresivní obchodní praktiky. Nebudou například smět využívat reklamu, která bude vybízet děti, aby si koupily nabízenou věc, nebo je bude nabádat, aby ke koupi přesvědčily dospělé. Počítá s tím vládní novela zákona o ochraně spotřebitele, kterou minulý týden v prvním čtení podpořila sněmovna.

Novela obsahuje přímo výčet zakázaných klamavých a agresivních praktik převzatý z příslušné evropské směrnice. Jako příklad uvádí zákon situaci, kdy prodejce vytváří dojem, že zákazník nemůže odejít bez toho, aby danou věc či službu koupil.

Mohlo by vás zajímat

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

Hry pro příležitostné hráče