Zákazníci upřednostňují internet před živými prodavači

03. února 2011, 12:40 - Profit, TZ
03. února 2011, 12:40

Podle studie z USA a Velké Británie, by tablety a dotykové obrazovky s přístupem na web, v obchodech uvítala téměř polovina zákazníků.

Foto: Photl.com

Stále více zákazníků by upřednostnilo využití internetu a nových technologií přímo v kamenných obchodech. Více než polovina z nich by uvítala virtuální poradce či porovnávač cen na dotykových obrazovkách. Zákazníci využívají především dostupné technologie k porovnávání cen výrobků a k úspoře času. Vyplývá to ze studie společnosti Cisco.

Podle průzkumu chtějí mít spotřebitelé ve Velké Británii a USA možnost nakupovat novými způsoby. Obchodníci by měli vyjít vstříc technologicky založeným zákazníkům a chytře zkombinovat výhody nakupování prostřednictvím webových stránek s přednostmi nakupování přímo v kamenném obchodě. Více než polovina zákazníků by ráda využívala možnosti internetu a dalších technologických nástrojů, jako jsou dotykové obrazovky, video prodavači či sociální sítě, přímo v obchodě. Zhruba 54 procent by si přálo mít v obchodě k dispozici na dotykových obrazovkách porovnávač cen a produktů a recenze ostatních zákazníků. Virtuálního video poradce s přístupem na web by na velkých obrazovkách či tabletech uvítalo 44 procent respondentů.

Podle studie využívá 63 procent zákazníků dostupné technologie k tomu, aby našla výrobek za nejvýhodnější cenu. 47 procent respondentů uvedlo, že využívá technologie, aby ušetřili čas, a 25 procent tímto způsobem hledá nejkvalitnější produkty. Jak ze studie vyplývá, většina zákazníků upřednostňuje způsob, kdy si zjistí podrobnosti o výrobcích online namísto toho, aby se o nich poradili s prodavači. Jeden ze tří respondentů využívá Facebookové stránky obchodů a webové stránky se slevovými kupóny a čtvrtina zákazníků navštěvuje stránky zaměřené na hromadné nakupování, jako je Groupon nebo v České republice jeho obdoba Slevomat.

Studii zpracovala společnost IBSG Retail a Research & Economics Practice a zúčastnilo se ji 1000 zákazníků ve Velké Británii a USA.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít