Zákazníci si stěžují na obchodníky

21. března 2005, 00:00 - TOMÁŠ STINGL
21. března 2005, 00:00

Čeští spotřebitelé stále nejsou spokojeni se službami obchodníků a roste počet stížností, se kterými se lidé obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů či Českou obchodní inspekci (ČOI). Ta loni dostala 5130 stížností, což bylo o 1230 podání více než v roce 2003.

„Spotřebitelé si stěžují zejména na postup prodávajících při reklamacích obuvi, mobilních telefonů, různých řemeslnických prací, textilních výrobků a různých druhů elektrospotřebičů, v posledním roce také počítačů, příslušenství, komponentů a softwaru,“ řekla mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.

Dobře obchodníci nedopadli v letošní anketě Sdružení obrany spotřebitelů, která byla zaměřena na chování prodávajících během vánočních nákupů a povánočních slev. Nedostatečnou známkou obchodníky ohodnotilo rekordních 44,6 procenta respondentů, zatímco loni jich bylo 35 procent.

(viz rozhovor na str. 18)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče