Menu Zavřít

Začněte znovu: příběhy tří úspěšných evropských podnikatelů

5. 10. 2011
Autor: profit

Již třetí ročník Evropského týdne malých a středních podniků, který letos připadne na 3. - 9. října, bude zaměřen na možnosti převzetí firmy a druhou šanci pro existující podniky.

Foto: Miloslav Hamřík

Anna Rizzo, Tuomas Pahlman a Volker Geyer jsou tři evropští podnikatelé, kteří se chopili příležitosti a rozhodli se jít mimo vyšlapanou cestu. Krátkou videoreportáž zachycující jejich obchodní úspěchy si můžete prohlédnout zde.

Málokdo z těch, kteří chtějí začít podnikat, si uvědomuje, že rozjet vlastní byznys lze i jinak než založením nové firmy. Každoročně se zavře tisíce existujících malých firem. Jejich majitelé buď odejdou do důchodu, nebo se rozhodnou zkusit své štěstí jinde a nedaří se jim pak nalézt nikoho, kdo by jejich podnikání převzal. Pouhá polovina firem přežije prvních pět let své existence a pouze v 15 procentech případů je důvodem uzavření podniku jeho krach. Proto by uzavření a znovunastartování firmy měly být považovány za přirozený proces, stejně jako založení podniku.

Tématem letošního Evropského týdne je druhá šance pro firmu a převzetí podniku. Evropská komise vydala u příležitosti konání Evropského týdne MSP brožuru zachycující příběhy 32 podnikateků z EU. Jejich obchodní úspěchy budou jistě inspirací všem současným i začínajícím podnikatelům.

Tři inspirativní příklady aneb jak se vyrovnat s nástrahami soukromého podnikání    

Anna Rizzo žije v italském hlavním městě Římě. Po smrti svého otce Umberta převzala vedení jeho společnosti. Volker Geyer bydlí v německém Wiesbadenu. Po velmi bolestném úpadku se mu podařilo rozjet malířskou firmu. Tuomas Pahlman je z městečka Tampere ve Finsku. Bylo mu je 21 let, když jeho otec zemřel a zanechal mu vedení firmy, která právě tou dobou bojovala o přežití. Anna, Volker a Tuomas vyprávějí v poutavé pětiminutové vieoreportáži své příběhy.

Jak zlepšit podmínky pro převzetí firmy a znovurozjetí podnikání 

Evropská komise apeluje na členské státy, aby přehodnotily svůj daňový systém a zajistily transparentní trhy umožňující hladký průběh převzetí firmy. Ve snaze podpořit projekt druhé šance pro existující podniky žádá členské státy, aby zkrátily poctivým živnostníkům dobu, po kterou jsou nuceni splácet dluh, na maximálně 3 roky, a umožnily jim tak začít úplně od začátku a s čistým štítem.

Evropský týden malých a středních podniků

BRAND24

Evropský týden malých a středních podniků je každoročně probíhající kampaň koordinovaná Evropskou komisí s cílem podpořit segment MSP a v souladu s vizí Small Business Act for Europe zvyšovat povědomí o kultuře drobného soukromého podnikání v Evropě. V 37 evropských zemích (27 členských státech EU, v Albánii, Chorvatsku, Černé Hoře, na Islandu, v Izraeli, Lichtenštejnsku, Makedonii, Norsku, Srbsku a Turecku) budou od 3. do 9. října probíhat akce pro veřejnost pořádané živnostenskými spolky, organizacemi na podporu podnikání, státními a krajskými úřady stejně jako orgány místní samosprávy. Jejich cílem bude poskytnout účastníkům poradenství a umožnit jim podělit se o zkušenosti, získat přístup k finančním zdrojům a obchodním kontaktům a samozřejmě také dále rozvíjet jejich podnikání.

Hlavní událostí Evropského týdne malých a středních podniků bude Evropský summit MSP, který proběhne 6. a 7 října 2011 v Bruselu. Více informací o Evropském týdnu malých a středních podniků naleznete na adrese: http://ec.europa.eu/enterprise/initiatives/sme-week/index_cs.htm.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).