Začíná kampaň na podporu českých potravin

04. února 2008, 00:00 - Karel Janků
04. února 2008, 00:00

Distribuci půl milionu letáků, ve kterých jsou čeští spotřebitelé vyzýváni k nákupu tuzemských potravin, minulý týden zahájila Agrární komora společně s Potravinářskou komorou a Hospodářskou komorou.

Podle zástupců těchto institucí mají v českých obchodech stále větší zastoupení potraviny dovážené z ciziny a navíc jsou prý často i méně kvalitní.

„V letácích apelujeme na českého spotřebitele, aby dal přednost českým potravinám, protože jsou kvalitnější,“ řekl prezident Agrární komory Jan Veleba. Podle prezidenta Potravinářské komory Miroslav Tomana mají zahraniční potraviny na tuzemském trhu již čtyřicetiprocentní podíl. „Je to alarmující, protože jejich podíl každoročně roste a během jednoho či dvou let se můžeme dostat až na 50 procent, což zásadním způsobem může ohrožovat české výrobce,“ upozornil.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče