Začíná kampaň na podporu českých potravin

04. února 2008, 00:00 - Karel Janků
04. února 2008, 00:00

Distribuci půl milionu letáků, ve kterých jsou čeští spotřebitelé vyzýváni k nákupu tuzemských potravin, minulý týden zahájila Agrární komora společně s Potravinářskou komorou a Hospodářskou komorou.

Podle zástupců těchto institucí mají v českých obchodech stále větší zastoupení potraviny dovážené z ciziny a navíc jsou prý často i méně kvalitní.

„V letácích apelujeme na českého spotřebitele, aby dal přednost českým potravinám, protože jsou kvalitnější,“ řekl prezident Agrární komory Jan Veleba. Podle prezidenta Potravinářské komory Miroslav Tomana mají zahraniční potraviny na tuzemském trhu již čtyřicetiprocentní podíl. „Je to alarmující, protože jejich podíl každoročně roste a během jednoho či dvou let se můžeme dostat až na 50 procent, což zásadním způsobem může ohrožovat české výrobce,“ upozornil.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
Technologie
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít