Začíná kampaň na podporu českých potravin

04. února 2008, 00:00 - Karel Janků
04. února 2008, 00:00

Distribuci půl milionu letáků, ve kterých jsou čeští spotřebitelé vyzýváni k nákupu tuzemských potravin, minulý týden zahájila Agrární komora společně s Potravinářskou komorou a Hospodářskou komorou.

Podle zástupců těchto institucí mají v českých obchodech stále větší zastoupení potraviny dovážené z ciziny a navíc jsou prý často i méně kvalitní.

„V letácích apelujeme na českého spotřebitele, aby dal přednost českým potravinám, protože jsou kvalitnější,“ řekl prezident Agrární komory Jan Veleba. Podle prezidenta Potravinářské komory Miroslav Tomana mají zahraniční potraviny na tuzemském trhu již čtyřicetiprocentní podíl. „Je to alarmující, protože jejich podíl každoročně roste a během jednoho či dvou let se můžeme dostat až na 50 procent, což zásadním způsobem může ohrožovat české výrobce,“ upozornil.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče