Začala rekonstrukce železnice do Polska

10. září 2007, 00:00 - admin
10. září 2007, 00:00

Na Orlickoústecku začala rekonstrukce železnice z Letohradu do polského Miedzylesie. Je to poslední úsek vedoucí z Balkánu do polských přístavů na Baltu, po kterém nemohou jezdit lokomotivy na elektrický pohon. Jako první se zmodernizuje a elektrifikuje trať z Lichkova na státní hranici a do Dolní Lipky.

Do poloviny roku 2009 by měla být elektrifikována a zmodernizována celá trať z Letohradu na hranici s Polskem. „Modernizace trati má stát 1,54 miliardy korun. Bude se na ní podílet státní rozpočet a peníze Evropské unie,“ uvedl Luboš Tomášek ze společnosti Viamont, která trať rekonstruuje.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Auta
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale…
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7
Technologie
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
DVB-T2 ode dneška i v Plzni a Liberci. Síť je již dostupná pro 69 % populace
Windows Store přijde o mobilní edici Evernotu, ale přivítá grafický nástroj Paint.NET
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít