Za průjezd se má platit

20. března 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
20. března 2006, 00:00

PŘECHOD CÍNOVEC Zejména kamionů se dotkne nové omezení na přechodu Cínovec. Nákladní doprava může přechodem jezdit pouze směrem z české strany, opačným směrem to půjde jen s výjimkou. Němci si však za ni chtějí nechat platit, což je v rozporu s původní dohodou.

PŘECHOD CÍNOVEC Zejména kamionů se dotkne nové omezení na přechodu Cínovec. Nákladní doprava může přechodem jezdit pouze směrem z české strany, opačným směrem to půjde jen s výjimkou. Němci si však za ni chtějí nechat platit, což je v rozporu s původní dohodou.

Dopravní omezení na Cínovci začalo 15. března a potrvá do konce roku. Vyžádala si ho rekonstrukce silnice na německé straně. Původní záměr přitom počítal s jeho úplným uzavřením, což ale neprošlo kvůli protestům obcí v okolí alternativních přechodů, zejména Hory sv. Šebestiána. České a německé úřady se tedy dohodly pouze na omezení provozu na Cínovci.

Regionální dopravci, které by příliš zatěžovala zajížďka přes jiné hraniční přechody, měli mít automaticky výjimku na průjezd i opačným směrem. Až dosud je vše v pořádku. Na ministerstvo dopravy ale několik dní před platností nové úpravy na Cínovci přišel fax z Německa, který hovoří o tom, že všechny výjimky budou zpoplatněny. Kamiony by měly platit minimálně 25 eur (přibližně 720 korun) za jednu jízdu. Výjimka platná až do konce letošního roku má stát 215 eur (6200 korun) pro jedno vozidlo. „Je to nehoráznost,“ komentoval německé rozhodnutí náměstek českého ministra dopravy Jiří Kubínek.

OMEZENÍ ANO, POPLATKY NE Podle Kubínka se dohoda s německou stranou týkala pouze omezení provozu na Cínovci, o žádných poplatcích za výjimky řeč nebyla. „Jednali jsme o přípravě opatření čtyři měsíce, o poplatcích nepadlo ani slovo,“ uvedl Kubínek s tím, že ministerstvo dopravy bude dále s německou stranou jednat o zrušení, respektive nezavedení poplatků. Původní dohoda totiž zněla tak, že průjezd Cínovcem v obou směrech budou mít automaticky povolený všechna nákladní vozidla s registrační značkou Ústeckého kraje. Pro ostatní kamiony má být Cínovec směrem z Německa neprůjezdný. BOUŘÍ SE OBCE, ALE I DOPRAVCI Nové opatření výrazně pomůže především Dubí, které roky dusí tisíce kamionů denně projíždějících městem. Obcím kolem jiných hraničních přechodů se částečná uzavírka Cínovce nelíbí. Například starostové měst a obcí Šluknovského výběžku míní, že ministerstvo dopravy jen přesunulo problém s kamiony z jedné části kraje na druhou. Navíc se s nimi prý o nové situaci nikdo nebavil. „Křičíme zejména proto, že se rozhoduje o nás bez nás,“ říká za všechny starosta Rumburku Pavel Sykáček. Nemile překvapeni jsou i regionální dopravci, kteří ještě na počátku minulého týdne o žádných poplatcích nevěděli. „Je to velice špatná věc, vůbec to nechápu. Navíc nám nikdo zatím neřekl, kde se budou poplatky platit,“ naráží na další problém jeden z autodopravců Karel Čermák. On i další věří, že Němci budou respektovat původní dohodu a regionálním dopravcům umožní volný průjezd Cínovcem. POMŮŽE AŽ DOSTAVBA DÁLNICE D8**

Částečná uzavírka přechodu na Cínovci by měla skončit koncem roku současně se zprovozněním návazné německé dálnice A17 a české dálnice D8. Ta by měla být zprovozněna v celé trase z Prahy na státní hranice kromě úseku přes České Středohoří, kde se bude i nadále jezdit po současných silnicích 1. třídy.

Tady by se mohlo začít stavět nejpozději příští rok, datum zprovoznění se odhaduje na rok 2009.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít