Za dva miliony v první lize

11. června 2007, 00:00 - ERICH HANDL
11. června 2007, 00:00

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun. Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele. Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S.

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun.

Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele.

Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Ty si můžou dovolit jen šéfové velkých korporací nebo majitelé úspěšných firem. Phaeton ale nebyl v minulých letech tak prodejně úspěšný jako jeho konkurenti, proto výrobce přichází s vylepšenou druhou generací.

Hlavní novinkou je agregát V6 TDI s výkonem 171 kilowattů. Ten je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a údajně jedním z prvních na světě, který odpovídá podmínkám připravované normy Euro-5. V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát osm koní na výkonu, ale s výrobcem udávanou spotřebou 9,6 litru na 100 kilometrů nikoli na úkor zvýšení spotřeby paliva.

Jaké jsou jízdní vlastnosti vozu s tímto motorem? S pohonem všech čtyř kol dosahuje rychlosti 236 kilometrů za hodinu. K technickým zdokonalením patří radar, který má eliminovat riziko čelního nárazu. Novým bezpečnostním systémem je také asistent při změně jízdního pruhu, jenž monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích.

Kromě toho dostal phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, rovněž modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný bluetooth telefon s přídavným sluchátkem.

Technické inovace phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Alternativou agregátu TDI u nové verze phaetonu jsou tři zážehové motory nabízející výkony v rozmezí od 177 do 331 kilowattů.

JAK FUNGUJE RADAR

Systém Front Assist, který má předcházet čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrždění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze sešlápne-li řidič pedál. Díky systému Front Assist se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Windows Store bude zřejmě přejmenován na Microsoft Store
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít