Za dva miliony v první lize

11. června 2007, 00:00 - ERICH HANDL
11. června 2007, 00:00

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun. Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele. Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S.

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun.

Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele.

Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Ty si můžou dovolit jen šéfové velkých korporací nebo majitelé úspěšných firem. Phaeton ale nebyl v minulých letech tak prodejně úspěšný jako jeho konkurenti, proto výrobce přichází s vylepšenou druhou generací.

Hlavní novinkou je agregát V6 TDI s výkonem 171 kilowattů. Ten je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a údajně jedním z prvních na světě, který odpovídá podmínkám připravované normy Euro-5. V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát osm koní na výkonu, ale s výrobcem udávanou spotřebou 9,6 litru na 100 kilometrů nikoli na úkor zvýšení spotřeby paliva.

Jaké jsou jízdní vlastnosti vozu s tímto motorem? S pohonem všech čtyř kol dosahuje rychlosti 236 kilometrů za hodinu. K technickým zdokonalením patří radar, který má eliminovat riziko čelního nárazu. Novým bezpečnostním systémem je také asistent při změně jízdního pruhu, jenž monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích.

Kromě toho dostal phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, rovněž modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný bluetooth telefon s přídavným sluchátkem.

Technické inovace phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Alternativou agregátu TDI u nové verze phaetonu jsou tři zážehové motory nabízející výkony v rozmezí od 177 do 331 kilowattů.

JAK FUNGUJE RADAR

Systém Front Assist, který má předcházet čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrždění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze sešlápne-li řidič pedál. Díky systému Front Assist se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Technologie
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít