Za dva miliony v první lize

11. června 2007, 00:00 - ERICH HANDL
11. června 2007, 00:00

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun. Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele. Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S.

NOVÝ VW PHAETON V nabídce velkých limuzín pro nejúspěšnější podnikatele se v červnu objeví druhá verze Volkswagenu Phaeton. Jeho cena bude začínat na dvou milionech korun.

Phaeton je auto pro prvoligové podnikatele.

Konkuruje takovým limuzínám, jako jsou Audi A 8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S. Ty si můžou dovolit jen šéfové velkých korporací nebo majitelé úspěšných firem. Phaeton ale nebyl v minulých letech tak prodejně úspěšný jako jeho konkurenti, proto výrobce přichází s vylepšenou druhou generací.

Hlavní novinkou je agregát V6 TDI s výkonem 171 kilowattů. Ten je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a údajně jedním z prvních na světě, který odpovídá podmínkám připravované normy Euro-5. V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát osm koní na výkonu, ale s výrobcem udávanou spotřebou 9,6 litru na 100 kilometrů nikoli na úkor zvýšení spotřeby paliva.

Jaké jsou jízdní vlastnosti vozu s tímto motorem? S pohonem všech čtyř kol dosahuje rychlosti 236 kilometrů za hodinu. K technickým zdokonalením patří radar, který má eliminovat riziko čelního nárazu. Novým bezpečnostním systémem je také asistent při změně jízdního pruhu, jenž monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích.

Kromě toho dostal phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, rovněž modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný bluetooth telefon s přídavným sluchátkem.

Technické inovace phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Alternativou agregátu TDI u nové verze phaetonu jsou tři zážehové motory nabízející výkony v rozmezí od 177 do 331 kilowattů.

JAK FUNGUJE RADAR

Systém Front Assist, který má předcházet čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrždění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze sešlápne-li řidič pedál. Díky systému Front Assist se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít