Z pevné linky levně na mobil

26. dubna 2004, 00:00 - RADAN DOLEJŠ
26. dubna 2004, 00:00

VÝDAJE NA HOVORY DO MOBILNÍCH SÍTÍ PŘEDSTAVUJÍ V CELKOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH NÁKLADECH FIRMY JEDNU Z NEJVĚTŠÍCH POLOŽEK. SNADNO JI LZE SNÍŽIT POUŽITÍM GSM BRÁNY. ÚSPORY SE RYCHLE VRÁTÍ A NAVÍC BUDOU SPOKOJENI I ZÁKAZNÍCI.

Na hovorném do mobilních sítí může firma výrazně ušetřit

Pravidelný měsíční účet za telekomunikační služby na pevné lince nebudí většinou úsměv na rtu. Mnohatisícová částka v kolonce „Spojení do mobilních sítí“ je zpravidla důvodem k zamyšlení. Nastavené restrikce ve stylu „zákaz volání z pevné linky“ vydrží ve firmě v platnosti v nejlepším případě několik dnů. Hovory z pevné na mobilní síť patří k těm nejdražším. Takové volání by pravděpodobně bylo levnější z mobilu, ovšem není příliš ekonomické pořídit mobilní přístroje dvěma stovkám zaměstnanců. Ale zato mohou mít bez problémů telefon jediný a přitom se o něj snadno podělit. Takové dělení neznamená, že jeden přístroj koluje z ruky do ruky. Řešení je snadné. Stačí použít GSM bránu připojenou do podnikové ústředny. Zařízení v sobě integruje mobilní telefon, připojený do vnitrofiremní telekomunikační sítě. GSM brána směřuje telefonní hovor na mobil, který vede zaměstnanec z pevného telefonu u sebe na stole, k příjemci přes mobilní síť. Hovor pak zcela vynechá pevnou síť a dochází k úsporám. Čím více se pak volá, tím větší je úspora. Pořízení GSM brány se překvapivě vyplatí imenším firmám. Úspora nákladů se v drtivé většině případů pohybuje v řádu tisícikorun, takže investice se většinou vrátí do několika měsíců. Dobré GSM brány dokáží dokonce nahradit izákladní telefonní ústředny. Zvládnou hovory směrovat přes nejrůznější operátory, a to vždy tak, aby hovor vyšel co nejlevněji. V malé firmě, jako je například realitní kancelář s jednou či dvěma ISDN linkami a pěti pracovníky, obstará inteligentní zařízení veškerou komunikaci apohlídá úspory, a to i bez investice do telefonní ústředny. Je pak samozřejmě nezbytné zadávat do databáze ústředny aktuální cenu hovorů. Někteří dodavatelé GSM bran to dělají sami za paušální poplatek, někde si to musí hlídat přímo firma.

OBĚMA SMĚRY

Výhody uvedeného řešení nespočívají zdaleka jen v úspoře nákladů při telefonování směrem z firmy ven. To, že má firma implementovanou GSM bránu jí umožňuje přijímat také na těchto mobilních číslech telefonní hovory. Každá firma má zpravidla v bráně SIM karty všech tří operátorů, protože tak jsou náklady na volání nejnižší. A proto může ve svých kontaktech také uvádět čísla těchto bran, což znamená úspory pro zákazníka. Může si totiž vybrat, na kterého operátora zavolá a ušetří. Pokud si má zákazník zvolit mezi dvěma konkurenty, třeba při hledání firmy podle telefonního seznamu, může být právě zmíněná možnost volby výrazným podnětem při výběru. Stejnou bránu lze samozřejmě použít nejen k telefonování. Krátké textové zprávy jsou někdy lepší než hovor. Stačí jen pomocí SMS upozornit zákazníka, že jeho objednávka je již na skladě a čeká na vyzvednutí. Odesílání esemesek totiž stejně jako volání patří již ke standardní výbavě většiny bran. Kromě komunikace s lidmi se dá brána použít i na ovládání nejrůznějších zařízení. V rodinném domku dokáže třeba na dálku otevřít dveře nebo začít topit. V továrnách zase dokáže přenášet hlášení o poruchách. Čeští výrobci GSM bran patří ke světové špičce. Řada z nich exportuje většinu produkce do zahraničí, většinou do států Evropské unie. Ač se zdá, že jde o byznys pro všechny nadmíru prospěšný, není tomu tak. Proti GSM bránám bojují samotní mobilní operátoři. Ti totiž mají z volání mezi pevnou a mobilní sítí větší zisk než při hovoru uvnitř mobilní sítě, což se děje právě při používání GSM bran.

I PRO MALÉ

GSM brány jsou vhodné i pro malé a rodinné firmy, upozorňuje Robert Peška ze společnosti 2N Telekomunikace, předního českého výrobce GSM bran. „Ty mohou uspořit podstatnou část nákladů. V obchodní sféře je dnes běžné, že 70 procent volání zákazníkům je směrováno právě do mobilních sítí,“ říká Peško. A právě proto se tomu museli přizpůsobit i dodavatelé GSM bran. „Pro nejmenší firmy a podnikatele jsou k dispozici jednoduchá zařízení s jedním či dvěma GSM moduly, které automaticky vyberou správného operátora pro hovor a navíc samy vytvářejí jednoduchou telefonní ústřednu pro dva až osm telefonů, což je ideální řešení pro kancelář v rodinném domku,“ konstatuje Peška. Větší firmy, kde se předpokládá vyšší provoz, mají sáhnout po branách se dvěma či čtyřmi GSM moduly, které tak zvládnou odchozí volání až do čtyř GSM sítí najednou.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče