Weboví prodejci letenek často klamou klienty

19. listopadu 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
19. listopadu 2007, 00:00

Přibližně polovina internetových stránek, které nabízejí letenky, klame zákazníky. Uvedla to Evropská komise na základě průzkumu zaměřeného na 447 stránek v patnácti zemích Evropské unie a také v Norsku. Evropským pravidlům nevyhovělo celkem 226 internetových portálů.

Nejhůře dopadli prodejci letenek v Belgii, kde zákazníky klame drtivá většina stránek, zatímco v Rakousku vyhověly všechny prověřované stránky. Mezi zkoumanými zeměmi nebylo Česko ani Slovensko.

Internetoví prodejci nejčastěji chybují při uvádění ceny letenek, kam nezapočítávají veškeré poplatky, včetně letištních poplatků či poplatků za platbu kreditní kartou. Druhým problémem jsou reklamy na nejrůznější „výhodné“ nákupy, které však neodrážejí skutečnost, že se týkají jen několika letenek a platí velmi omezenou dobu. Zákazníci tak prakticky nemají možnost si podobné letenky koupit.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče