Weboví prodejci letenek často klamou klienty

19. listopadu 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
19. listopadu 2007, 00:00

Přibližně polovina internetových stránek, které nabízejí letenky, klame zákazníky. Uvedla to Evropská komise na základě průzkumu zaměřeného na 447 stránek v patnácti zemích Evropské unie a také v Norsku. Evropským pravidlům nevyhovělo celkem 226 internetových portálů.

Nejhůře dopadli prodejci letenek v Belgii, kde zákazníky klame drtivá většina stránek, zatímco v Rakousku vyhověly všechny prověřované stránky. Mezi zkoumanými zeměmi nebylo Česko ani Slovensko.

Internetoví prodejci nejčastěji chybují při uvádění ceny letenek, kam nezapočítávají veškeré poplatky, včetně letištních poplatků či poplatků za platbu kreditní kartou. Druhým problémem jsou reklamy na nejrůznější „výhodné“ nákupy, které však neodrážejí skutečnost, že se týkají jen několika letenek a platí velmi omezenou dobu. Zákazníci tak prakticky nemají možnost si podobné letenky koupit.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče