Vztahy k veřejnosti

06. dubna 2010, 14:45 - Ivan Pilný
06. dubna 2010, 14:45

Glosa postaršího technokrata

Public relations – špatně přeložitelné do češtiny – jsou základem vaší komunikace se zákazníky. Dá se jimi hodně získat, ale také ztratit. Většina firem má pro tuto oblast specializovaného pracovníka, nebo dokonce agenturu. Co je v této oblasti důležité?
Poznat co nejvíce svůj trh a své zákazníky. Čím přesněji cílíte, tím efektivnější je zásah. Kropit brokovnicí nebo samopalem je drahé. Soustřeďte se na výhody svého výrobku nebo služby, které jsou jedinečné. Bude samozřejmě dobře, pokud budou skutečně existovat. Odhalit v dnešní době nafouknutou bublinu či marketingový opar je snadné a rychlé. Fungují reference, zvyšují důvěryhodnost vašeho sdělení a je dobře, když se opírají o přesvědčivé argumenty. Obecná tvrzení, že někdo nebo něco pracuje lépe, nestačí. Zaměřte se na média, která jsou pro váš cílový trh a cílovou skupinu zákazníků relevantní. Při styku s médii mějte na paměti, že lidé, včetně novinářů, jsou líní. Zpráva k otištění musí zaujmout hned v prvním odstavci. Média jsou zahrnována i dalšími „důležitými“ zprávami. Měli byste mít příběh, nespokojit se s první reakcí, ale ozvat se znovu. Budujte s novináři dlouhodobé vztahy, staňte se k dané problematice dosažitelnými referenčními zdroji. Příběh musí mít šťávu, je dobře doplnit jej fotografiemi nebo videem publikovatelným na internetu. Teď si řeknete, dobrý návod, samozřejmý, ale proč to někomu funguje a jinému, přestože jeho strategie vypadá zcela profesionálně, ne? Zjednodušené tvrzení, že se prosadí ti, kteří často inzerují, bývá výmluvou. Je třeba mít cit pro každý detail, jeden podceníte a celé úsilí přijde vniveč. Stačí oslovit nesprávná média nebo přijít se zprávou podobnou té, která byla zveřejněna minulý týden. Public relations jsou během na dlouhou trať. Krátkodobá senzace nestačí, má jepičí život. Vašemu sdělení musí rozumět vaše cílová skupina. Akronymy, žargon, „odborné“ termíny nefungují. Sledujte, co se na vašem trhu děje, pouhý zasvěcený komentář dodaný včas vám pomůže získat punc odbornosti. A nezapomeňte, nejlepší PR vám poskytnou spokojení zákazníci, kteří vaši službu nebo výrobek doporučí dalším.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít