Vztahy k veřejnosti

06. dubna 2010, 14:45 - Ivan Pilný
06. dubna 2010, 14:45

Glosa postaršího technokrata

Public relations – špatně přeložitelné do češtiny – jsou základem vaší komunikace se zákazníky. Dá se jimi hodně získat, ale také ztratit. Většina firem má pro tuto oblast specializovaného pracovníka, nebo dokonce agenturu. Co je v této oblasti důležité?
Poznat co nejvíce svůj trh a své zákazníky. Čím přesněji cílíte, tím efektivnější je zásah. Kropit brokovnicí nebo samopalem je drahé. Soustřeďte se na výhody svého výrobku nebo služby, které jsou jedinečné. Bude samozřejmě dobře, pokud budou skutečně existovat. Odhalit v dnešní době nafouknutou bublinu či marketingový opar je snadné a rychlé. Fungují reference, zvyšují důvěryhodnost vašeho sdělení a je dobře, když se opírají o přesvědčivé argumenty. Obecná tvrzení, že někdo nebo něco pracuje lépe, nestačí. Zaměřte se na média, která jsou pro váš cílový trh a cílovou skupinu zákazníků relevantní. Při styku s médii mějte na paměti, že lidé, včetně novinářů, jsou líní. Zpráva k otištění musí zaujmout hned v prvním odstavci. Média jsou zahrnována i dalšími „důležitými“ zprávami. Měli byste mít příběh, nespokojit se s první reakcí, ale ozvat se znovu. Budujte s novináři dlouhodobé vztahy, staňte se k dané problematice dosažitelnými referenčními zdroji. Příběh musí mít šťávu, je dobře doplnit jej fotografiemi nebo videem publikovatelným na internetu. Teď si řeknete, dobrý návod, samozřejmý, ale proč to někomu funguje a jinému, přestože jeho strategie vypadá zcela profesionálně, ne? Zjednodušené tvrzení, že se prosadí ti, kteří často inzerují, bývá výmluvou. Je třeba mít cit pro každý detail, jeden podceníte a celé úsilí přijde vniveč. Stačí oslovit nesprávná média nebo přijít se zprávou podobnou té, která byla zveřejněna minulý týden. Public relations jsou během na dlouhou trať. Krátkodobá senzace nestačí, má jepičí život. Vašemu sdělení musí rozumět vaše cílová skupina. Akronymy, žargon, „odborné“ termíny nefungují. Sledujte, co se na vašem trhu děje, pouhý zasvěcený komentář dodaný včas vám pomůže získat punc odbornosti. A nezapomeňte, nejlepší PR vám poskytnou spokojení zákazníci, kteří vaši službu nebo výrobek doporučí dalším.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít