Vznikl kodex poctivého podnikatele

29. října 2007, 00:00 - Jiří Němeček
29. října 2007, 00:00

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) společně s nevládní organizací Iuridicum Remedium vytvořilo Kodex nediskriminujícího podnikatele, aby podnikatelé mohli vyjádřit svoji vůli k etickému přístupu ke spotřebiteli.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) společně s nevládní organizací Iuridicum Remedium vytvořilo Kodex nediskriminujícího podnikatele, aby podnikatelé mohli vyjádřit svoji vůli k etickému přístupu ke spotřebiteli.

V kodexu se podnikatel zavazuje nejen dodržovat platné zákony, ale chovat se ve vztahu ke spotřebitelům podle obecně chápaných principů slušného podnikání. Vyjádří tím také svou vůli a ochotu nepodílet se v rámci své podnikatelské činnosti na diskriminačních praktikách. „Ke kodexu se může přihlásit jakýkoliv podnikatel, který úspěšně projde testem v kurzu na internetu či na semináři a zaváže se respektovat obsah kodexu,“ říká koordinátorka projektu Jana Pospíšilová.

„Poté podnikatel získá také samolepku, kterou může zveřejnit ve své provozovně či na internetových stránkách a která bude pozitivním signálem pro spotřebitele,“ dodává.

Kodex přináší tomu, kdo se k němu přihlásí, konkurenční výhodu před ostatními podnikateli. Seznam signatářů kodexu bude zveřejňován na portálu SOS. Ze zkušeností z poraden SOS je zřejmé, že se spotřebitelé s diskriminačním jednáním setkávají a nejsou to případy ojedinělé. Mezi nejčastější formy takového nepřijatelného chování patří účtování vyšších cen cizincům, účtování dvojích cen pro ženy a muže u vybraných typů služeb, odmítání podnikatelů poskytovat některé zboží a služby určitým skupinám obyvatelstva nebo odmítání pouštět rodiče do obchodu s kočárkem.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít