Význam vůně v obchodě

13. dubna 2004, 00:00 - admin
13. dubna 2004, 00:00

Na jisté výstavě byly vystaveny gumové pásky, jichž se používá v kancelářích, které voněly nádhernou šeříkovou vůní. Stejně tak byly nabízeny gumové podložky pod číše na víno, u nichž známý zápach gumy byl překonán slabou vůní čerstvě posečeného sena.

To jsou jen některé z mnoha případů, které dokazují, jak se výroba může přizpůsobiti, aby získala větší odbyt. K dřívějšímu požadavku na vzhled výrobku přistupuje nyní další požadavek zákazníků, který výrobci plní s porozuměním a přidávají k dřívějšímu zrakovému dojmu výrobku i vůni. Tato nová obchodní strategie je založena na známých psychologických faktech. Většina lidí touží jen po příjemných poznatcích. A mezi ně patří i příjemná vůně, která je přivede do vlídné nálady. Nepříjemným zážitkům, tedy i nepříjemné vůni - se každý vyhýbá. Vezměme si na příklad moderní prodejní místnosti obchodníka automobily, kde se každého dne rozstřikuje do vnitřků vozů příjemná voňavka. Proč? Přijde-li si auto prohlédnouti také dáma - a to je ve většině případů - prohlíží si hlavně vnitřek vozu, kde nepatrná vůně květů jí vnukne představu přepychu. Je pak snáze přesvědčena, že vůz oné značky je vozem přepychovým. A právě žena zpravidla o koupi vozu dnes rozhoduje.

(Příště: Parfumované zboží se snáze prodá) Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče