Výzkum: reklamní letáky pomáhají obchodníkům získat nové klienty

08. února 2012, 12:02 - Profit, TZ
08. února 2012, 12:02

Až 80 procent českých obchodníků využívá reklamní letáky distribuované do poštovních schránek k získání nových zákazníků. Pro 40 procent z nich to také představuje způsob, jak zvýšit své tržby.

Foto: Profimedia.cz

Podle obchodníků představují letáky pravidelně využívanou formu komunikace s domácnostmi, přičemž jimi nabízené slevy na nabízené zboží se nejčastěji pohybují mezi 20 až 30 %. Vyplývá to z výzkumu, který zrealizovala společnost Česká distribuční mezi svými klienty.

Výzkum ukázal, že letáky obchodníkům slouží především k získání nových zákazníků a zvýšení tržeb. Zároveň se 70 % dotázaných shodlo, že v objemu, v jakém letáky využívají, se jim vložené investice rychle vrátí. Pouze 5 % z nich říká, že se jim investice do některé jejich kampaně nevrátila.

Z analýzy vyplynulo, že největší úspěch zaznamenávají letáky především v segmentu hraček, léků, potravin a nápojů. Například u léků jsme si mohli všimnout největšího úspěchu při propagaci ibuprofenu,“ řekla Michala Malčikovová, obchodní ředitelka ze společnosti Česká distribuční.

Největší odezvu mají podle respondentů letákové akce v Jihočeském, Jihomoravském a ve Středočeském kraji. Až 89 % obchodníků dává přednost regionálním kampaním, které dokáží mnohem lépe zacílit na konečného spotřebitele.

Obchodníci si uvědomují, že letákové akce je zapotřebí přizpůsobit zákazníkům v jednotlivých regionech a jejich konkrétním specifikům. Zákazníci v různých regionech žádají jiné zboží, jsou jinak sensitivní na cenu nebo kvalitu a je nutné vnímat i lokální, neboli místí, konkurenci. To výrazně zvyšuje efekt letákových kampaní,“ dodala Malčikovová. Z odpovědí obchodníků rovněž vyplynulo, že při výběru zboží do letáků hraje zásadní roli sezónnost a zájem zákazníků o konkrétní výrobek.

Jaké jsou hlavní výhody v používání letáků distribuovaných do schránek jako marketingového nástroje?

Zdroj: Česká distribuční

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít