Výzkum: reklamní letáky pomáhají obchodníkům získat nové klienty

08. února 2012, 12:02 - Profit, TZ
08. února 2012, 12:02

Až 80 procent českých obchodníků využívá reklamní letáky distribuované do poštovních schránek k získání nových zákazníků. Pro 40 procent z nich to také představuje způsob, jak zvýšit své tržby.

Foto: Profimedia.cz

Podle obchodníků představují letáky pravidelně využívanou formu komunikace s domácnostmi, přičemž jimi nabízené slevy na nabízené zboží se nejčastěji pohybují mezi 20 až 30 %. Vyplývá to z výzkumu, který zrealizovala společnost Česká distribuční mezi svými klienty.

Výzkum ukázal, že letáky obchodníkům slouží především k získání nových zákazníků a zvýšení tržeb. Zároveň se 70 % dotázaných shodlo, že v objemu, v jakém letáky využívají, se jim vložené investice rychle vrátí. Pouze 5 % z nich říká, že se jim investice do některé jejich kampaně nevrátila.

Z analýzy vyplynulo, že největší úspěch zaznamenávají letáky především v segmentu hraček, léků, potravin a nápojů. Například u léků jsme si mohli všimnout největšího úspěchu při propagaci ibuprofenu,“ řekla Michala Malčikovová, obchodní ředitelka ze společnosti Česká distribuční.

Největší odezvu mají podle respondentů letákové akce v Jihočeském, Jihomoravském a ve Středočeském kraji. Až 89 % obchodníků dává přednost regionálním kampaním, které dokáží mnohem lépe zacílit na konečného spotřebitele.

Obchodníci si uvědomují, že letákové akce je zapotřebí přizpůsobit zákazníkům v jednotlivých regionech a jejich konkrétním specifikům. Zákazníci v různých regionech žádají jiné zboží, jsou jinak sensitivní na cenu nebo kvalitu a je nutné vnímat i lokální, neboli místí, konkurenci. To výrazně zvyšuje efekt letákových kampaní,“ dodala Malčikovová. Z odpovědí obchodníků rovněž vyplynulo, že při výběru zboží do letáků hraje zásadní roli sezónnost a zájem zákazníků o konkrétní výrobek.

Jaké jsou hlavní výhody v používání letáků distribuovaných do schránek jako marketingového nástroje?

Zdroj: Česká distribuční

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít