Vývozci dostanou vylepšenou vizitku

23. června 2008, 00:00 - Tomáš Stingl
23. června 2008, 00:00

ADRESÁŘ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ - Vládní agentura CzechTrade přišla s dvěma novinkami na podporu exportérů. Obě se týkají webových služeb agentury. Jde o vylepšený Adresář českých exportérů a také nově vzniklé Klientské centrum, kam se budou moci vývozci obrátit se svými dotazy.

Agentura na podporu exportu CzechTrade přichází se zdokonaleným on-line Adresářem českých exportérů. Projekt, který si již v minulosti získal oblibu mezi vývozci, prošel další etapou vývoje. Cílem bylo zefektivnit propagaci českých firem v zahraničí a zjednodušit klientům především aktualizaci údajů v tomto adresáři. „Mezi jeho přednosti patří zejména lepší optimalizace pro internetové vyhledávače, jakým je například Google, což zvyšuje úspěšnost zobrazení prezentace české firmy na předních stránkách při bezplatném vyhledávání. Z dřívějších analýz návštěvnosti Adresáře českých exportérů totiž vyplynulo, že přes 80 procent zahraničních návštěv tohoto portálu do něj vstupuje přes internetové vyhledávače,“ vysvětluje Aleš Řiháček, ředitel odboru marketingu a komunikace CzechTrade.

Abyste nepřekládali stránky do ruštiny

Co je na adresáři vylepšeno? Díky lepší grafické úpravě a zjednodušenému členění firem do 26 oborů se má adresář stát pro zahraničního návštěvníka přehlednějším. Nová funkce „můj seznam“ umožňuje klientovi vytvořit si vlastní seznam firem z adresáře a stáhnout informace o nich najednou ve formátu pdf.

Nově lze také vyhledávat údaje o exportérech podle klíčového slova nebo oboru. Nyní jsou dostupné čtyři jazykové verze adresáře – v češtině, angličtině, němčině a ruštině. Do budoucna se počítá s jejich rozšířením podle zájmů exportérů. Prezentace firem v Adresáři českých exportérů tak může nahradit potřebu vytvářet vlastní multijazyčné firemní weby.

Třikrát jinak

Plánují se celkem tři verze nabídky firemní prezentace. Vedle bezplatné verze „Basic – základní zápis firmy“, která je již nyní na portále dostupná, přibudou ještě dvě placené verze zápisů Business a Business Plus s možností prezentovat detailnější informace o firmě nebo obrázky produktů a služeb či technickou dokumentaci.

V souvislosti s tvorbou Adresáře českých exportérů vzniká Klientské centrum CzechTrade. To se bude zabývat nejen klientskou podporou tohoto produktu, ale všemi on-line službami CzechTrade. Mezi ně bude patřit také připravovaný Adresář designérů v rámci služby Design pro export. Ke správě prezentovaných údajů o firmách v obou adresářích i objednávce těchto on-line produktů CzechTrade slouží klientům nově on-line Klientské rozhraní. Jeho prostřednictvím mohou uživatelé kdykoliv aktualizovat údaje o své firmě a mají přehled o objednaných on-line službách.

Firemní prezentace českých exportních firem na webu CzechTrade jsou v agentuře tradicí. Již od roku 2000 začal CzechTrade poskytovat možnost placených firemních prezentací v angličtině na svých internetových stránkách v kategorii Produkt měsíce (Product of the Month), Výkladní skříň (Product Showcase) a Volná kapacita (Free Capacity) k představení výrobků a volných výrobních kapacit českých vývozců. Na tyto služby v roce 2004 pilotně navázal Adresář exportérů. Jeho cílem bylo vytvoření detailní databáze českých exportních firem volně přístupné zahraničním zájemcům na internetu a členěné podle oborů podnikání, jednotlivých krajů České republiky i abecedně. Do této databáze se zapojilo osmnáct stovek firem.

V roce 2005 byla prezentace schválena jako projekt financovaný ze Strukturálních fondů EU (Operační program Průmysl a podnikání), a proto mohla být firmám nabídnuta zdarma. Cílem bylo posoudit zájem vývozců o daný typ služby a připravit se na další období, kdy již náklady na službu s vyšší přidanou hodnotou budou hrazeny z rozpočtu agentury a firmy se na nich budou finančně podílet. Nová tvář Adresáře českých exportérů je přístupná na stránkách http://exporters.czechtrade.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít