Vývozci dostanou vylepšenou vizitku

23. června 2008, 00:00 - Tomáš Stingl
23. června 2008, 00:00

ADRESÁŘ ČESKÝCH EXPORTÉRŮ - Vládní agentura CzechTrade přišla s dvěma novinkami na podporu exportérů. Obě se týkají webových služeb agentury. Jde o vylepšený Adresář českých exportérů a také nově vzniklé Klientské centrum, kam se budou moci vývozci obrátit se svými dotazy.

Agentura na podporu exportu CzechTrade přichází se zdokonaleným on-line Adresářem českých exportérů. Projekt, který si již v minulosti získal oblibu mezi vývozci, prošel další etapou vývoje. Cílem bylo zefektivnit propagaci českých firem v zahraničí a zjednodušit klientům především aktualizaci údajů v tomto adresáři. „Mezi jeho přednosti patří zejména lepší optimalizace pro internetové vyhledávače, jakým je například Google, což zvyšuje úspěšnost zobrazení prezentace české firmy na předních stránkách při bezplatném vyhledávání. Z dřívějších analýz návštěvnosti Adresáře českých exportérů totiž vyplynulo, že přes 80 procent zahraničních návštěv tohoto portálu do něj vstupuje přes internetové vyhledávače,“ vysvětluje Aleš Řiháček, ředitel odboru marketingu a komunikace CzechTrade.

Abyste nepřekládali stránky do ruštiny

Co je na adresáři vylepšeno? Díky lepší grafické úpravě a zjednodušenému členění firem do 26 oborů se má adresář stát pro zahraničního návštěvníka přehlednějším. Nová funkce „můj seznam“ umožňuje klientovi vytvořit si vlastní seznam firem z adresáře a stáhnout informace o nich najednou ve formátu pdf.

Nově lze také vyhledávat údaje o exportérech podle klíčového slova nebo oboru. Nyní jsou dostupné čtyři jazykové verze adresáře – v češtině, angličtině, němčině a ruštině. Do budoucna se počítá s jejich rozšířením podle zájmů exportérů. Prezentace firem v Adresáři českých exportérů tak může nahradit potřebu vytvářet vlastní multijazyčné firemní weby.

Třikrát jinak

Plánují se celkem tři verze nabídky firemní prezentace. Vedle bezplatné verze „Basic – základní zápis firmy“, která je již nyní na portále dostupná, přibudou ještě dvě placené verze zápisů Business a Business Plus s možností prezentovat detailnější informace o firmě nebo obrázky produktů a služeb či technickou dokumentaci.

V souvislosti s tvorbou Adresáře českých exportérů vzniká Klientské centrum CzechTrade. To se bude zabývat nejen klientskou podporou tohoto produktu, ale všemi on-line službami CzechTrade. Mezi ně bude patřit také připravovaný Adresář designérů v rámci služby Design pro export. Ke správě prezentovaných údajů o firmách v obou adresářích i objednávce těchto on-line produktů CzechTrade slouží klientům nově on-line Klientské rozhraní. Jeho prostřednictvím mohou uživatelé kdykoliv aktualizovat údaje o své firmě a mají přehled o objednaných on-line službách.

Firemní prezentace českých exportních firem na webu CzechTrade jsou v agentuře tradicí. Již od roku 2000 začal CzechTrade poskytovat možnost placených firemních prezentací v angličtině na svých internetových stránkách v kategorii Produkt měsíce (Product of the Month), Výkladní skříň (Product Showcase) a Volná kapacita (Free Capacity) k představení výrobků a volných výrobních kapacit českých vývozců. Na tyto služby v roce 2004 pilotně navázal Adresář exportérů. Jeho cílem bylo vytvoření detailní databáze českých exportních firem volně přístupné zahraničním zájemcům na internetu a členěné podle oborů podnikání, jednotlivých krajů České republiky i abecedně. Do této databáze se zapojilo osmnáct stovek firem.

V roce 2005 byla prezentace schválena jako projekt financovaný ze Strukturálních fondů EU (Operační program Průmysl a podnikání), a proto mohla být firmám nabídnuta zdarma. Cílem bylo posoudit zájem vývozců o daný typ služby a připravit se na další období, kdy již náklady na službu s vyšší přidanou hodnotou budou hrazeny z rozpočtu agentury a firmy se na nich budou finančně podílet. Nová tvář Adresáře českých exportérů je přístupná na stránkách http://exporters.czechtrade.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče