Využijí české firmy příležitost?

07. června 2004, 00:00 - admin
07. června 2004, 00:00

Outsourcing je dnes velkým businessem. České firmy mají v současnosti potenciál prosadit se na tomto moderním trhu.

**OUTSOURCING ZAKÁZEK V USA

Outsourcing je dnes velkým businessem. České firmy mají v současnosti potenciál prosadit se na tomto moderním trhu.

Celosvětové náklady na velké outsourcingové projekty, ve kterých zákazník zaměstná společnost odjinud, například pro navržení, implementaci a provozování počítačové sítě nebo jiné technologie, vzrostl od roku 2002 o 44 % na celkovou sumu 119 miliard dolarů. Tyto údaje zveřejnila v lednu 2004 společnost Datamonitor PLC. Zadavatel přitom snižuje své náklady, pro výrobce je outsourcing naopak vítanou příležitostí k lepšímu využití výrobních kapacit a k účinnějšímu vytížení strojového parku. Především ale může být přirozenou cestou k navázání nových obchodních přátelství a vazeb, které ulehčí průnik na nové trhy. Největším odbytištěm pro outsourcované služby jsou dnes jednoznačně Spojené státy. Od nástupu Bushovy vlády stál outsourcing Spojené státy 2,2 milionu pracovních míst. V letošním roce se očekává nárůst o dalších 200 až 300 tisíc. Ze 101 mld. USD v roce 2000 vzroste podle prestižní agentury Gartner objem trhu outsourcingu do příštího roku na celých 160 miliard dolarů. Dodavateli amerických firem jsou v převážné části „levné“ asijské a zčásti východoevropské země. Česká republika k nim se svými výrobními náklady doposud patří. „Vlády bohatých zemí se proti outsourcingu postupně brání. Vedle toho je třeba reflektovat, že životní náklady v České republice se postupně srovnávají se západními zeměmi. N aše atraktivita pro outsourcing tak zřejmě bude každým rokem nižší. Obchodní vazby, které máme příležitost navázat dnes, se v budoucnu budou získávat obtížněji,“ upozorňuje Jitka Hanzlíčková, ředitelka agentury CzechTrade. Slovo „outsourcing“ je v USA kvůli odlivu pracovních míst záporně medializovaným tématem. To ale nic nemění na faktu, že z 500 největších firem žebříčku Fortune 500 jich 40 % pravidelně outsourcuje v zahraničí. Nechybí mezi nimi společnosti jako IBM, Motorola nebo Intel. Na konkrétní příležitosti, možné zakázky a trendy na americkém „trhu outsourcingu“ upozorní v polovině června seminář CzechTrade „Outsourcing zakázek v USA“. Na něm se můžete také dozvědět, jak z dnešní situace může profitovat právě vaše firma. O příležitostech zejména v oborech IT, vývoje software, poradenství, strojírenství a technologií, výroby polovodičů, internetových a telekomunikačních služeb a mnohých dalších výrobních oborech mohou české firmy diskutovat s ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Miami Michalem Rozkydálkem.

Tel.: 224 907 500 e-mail: vzdelavani@czechtrade.cz

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče