Výstavy jsou nutnou součástí komunikačního mixu

03. března 2003, 00:00 - Petr Bým
03. března 2003, 00:00

Veletrh Reklama/Polygraf připravuje celý tým pracovníků. V jeho čele stojí ředitelka Monika Hrubalová, které PROFIT položil několik otázek.

Veletrh Reklama/Polygraf připravuje celý tým pracovníků. V jeho čele stojí ředitelka Monika Hrubalová, které PROFIT položil několik otázek.

* Jaký důvod k návštěvě vašeho veletrhu má malý či střední podnikatel?

Nikde jinde nemůže získat tolik informací v tak krátkém čase. Už samotný katalog veletrhu je jejich bohatým zdrojem, pak jde samozřejmě o expozice. Pozorný návštěvník si dokáže za jeden den udělat kvalitní obrázek o tom reklamním oboru, který ho zajímá. A opět - kromě jiného získá firemní katalogy i s ceníky, což mu umožní pohodlné porovnání nabídky. Nejen z hlediska věcného, ale i kvality dodavatelů.

* Všechny domácí firmy se na veletrhu jistě neobjeví.

Troufám si říci, že v některých oborech, třeba signmakingu či 3D reklamě, veletrh prezentuje 70-80 % trhu. Pro návštěvníka tedy není obtížné nejen podle exponátů, ale i podle velikosti a umístění expozice rozpoznat, kdo je v tom kterém oboru dominantním, kdo méně významným hráčem. Platí to bez výhrady - letos se nám dokonce stalo to, že na jednoho významného producenta dárkových a propagačních předmětů nezbylo adekvátně „důstojné“ místo. Nakonec jsme se ním dohodli, že letos prostě na veletrhu nebude. Pokud zaujímáte na trhu významnou pozici, vaše expozice tomu musí odpovídat. V této nomenklatuře má veletrh Reklama nadto „monopol“, což je důvod navíc.

* A jaké jsou důvody pro účast v roli vystavovatele?

Odborně zaměřené veletrhy a výstavy jsou pro výrobce v mnohém ohledu nenahraditelné. Některé věci prostě musíte zákazníkovi ukázat, to nenahradí sebelepší propagační brožurka. Vedle toho jsou veletrhy výbornou příležitostí k prezentaci novinek, třeba ve sféře autoprůmyslu se to už stalo pravidlem. Veletržní expozice se kromě toho zásadním způsobem podílí na budování firemního image. V neposlední řadě je to příležitost k navázání či obnově osobních kontaktů především se zákazníky. V našem případě mohu tato tvrzení opřít i o skutečnost, že zhruba 50 % vystavovatelů je nám „věrna“, jde o opakující se účasti, jsou i firmy, které jsou na veletrhu každý rok. Což ostatně platí i pro návštěvníky.

* Pro mnohé firmy je aktivní účast na veletržních akcích finančně příliš náročná.

To je ale omyl. Ceny prezentací na domácích akcích jsou víceméně srovnatelné s náklady tiskové inzerce. Je také třeba zvážit, jaké jiné komunikační nástroje má firma k dispozici. Ve sféře B2B jich mnoho není. Výstavy a veletrhy jsou v tomto ohledu velice efektivní. Samozřejmě - nestačí jenom „být při tom“, jde o to, jak se firma na veletrh připraví, s jakými nápady přijde, jaký stánek má a zejména to, jak účast na té či oné veletržní akci zapadá do jejího komunikačního mixu. To není jenom otázka peněz, ale času a nápadu. Ovšem přítomnost na veletrhu, to neznamená nutně mít vlastní expozici.

Většina veletrhů dnes věnuje velkou pozornost doprovodnému programu. Pro nás to platí také. Bude probíhat po celou dobu výstavy a na třech místech zároveň. Svým způsobem jde o jakýsi paralelní veletrh, a to veletrh myšlenek - prakticky jde hlavně o přednášky, prezentace a diskuzní fóra. Zájem o takové akce je značný, je to totiž možnost jak oslovit početně sice slabé, ale profesně přesně definované skupiny potenciálních zákazníků. Nemusíte přitom být v seznamu přednášejících - má to význam i z hlediska rozsevu tiskových propagačních, obvykle tiskových materiálů, který lze omezit právě na návštěvníky těchto akcí. Stejným způsobem můžete oslovit vystavovatele nebo návštěvníky.

* Reklama sama sebe prezentuje jako veletrh mezinárodní!?

Překročit hranice České republiky - to je jeden z našich cílů. Loni na veletrhu vystavovalo 11 zahraničních firem, letos jich bude o něco více. Hodně si v tomto směru slibujeme od našeho vstupu do Evropské unie. Už teď je vidět, že zájem o ČR stoupá - brzy se staneme trhem, z kterého bude možné pronikat do EU. Máme ambici být hlavním veletržním fórem v středoevropském regionu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít