Výstavba mýtného je v plném proudu

11. září 2006, 00:00 - admin
11. září 2006, 00:00

ZPOPLATNĚNÍ DÁLNIC Jedním z nových zdrojů financování výstavby dopravní infrastruktury bude od 1. ledna příštího roku mýtné. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana musí jít v souladu se zákonem všechny zisky z výběru mýta právě do výstavby a údržby komunikací.

ZPOPLATNĚNÍ DÁLNIC

Jedním z nových zdrojů financování výstavby dopravní infrastruktury bude od 1. ledna příštího roku mýtné. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana musí jít v souladu se zákonem všechny zisky z výběru mýta právě do výstavby a údržby komunikací.

Karel Feix, ředitel firmy Kapsch Telecom, která buduje mýtný systém, si vůbec nepřipouští, že by se zavedení mýta opozdilo. Od ledna se bude vybírat konkrétně na 970 kilometrech dálnic a rychlostních silnic, od poloviny příštího roku k nim přibudou i vybrané tahy prvních tříd. Mýtné brány, kterých bude celkem 178, se budují prakticky na všech dálničních úsecích, první vyrostla 15. července na 33,7 kilometru dálnice D1.

Výstavba mýtných bran vyžaduje jen omezení v odstavném pruhu a snížení rychlosti na 80 kilometrů v hodině. Pouze v případě montáže samotné brány se dálnice zhruba na 20 minut v každém směru uzavírá. Podle odhadů ministerstva dopravy a dodavatele by mělo mýto v České republice generovat výnos kolem osmi miliard korun.

Feix se neobává ani toho, že by kamiony úseky s nutností platit mýtné objížděly. „Zkušenosti ze světa ukazují, že po zavedení mýta krátkodobě stoupl provoz v některých lokalitách, vhodných pro objíždění. Zanedlouho se ale vše vrátilo k normálu,“ reagoval Feix na tyto obavy. Úspory za nezaplacení mýta by podle jeho slov nenahradily ztráty ze zpoždění, způsobené jízdou po okresních silnicích. „Nutnost maximálního využití kamionu s minimálními prostoji rozhoduje o přežití firem,“ upozornil.

Ještě před spuštěním mýtného bude v Česku vybudována síť distribučních a kontaktních míst, takzvaných Premid point a Premid point plus, kde bude možné získat a zaregistrovat palubní jednotku Premid, kterou budou muset mít od ledna všechna nákladní vozidla nad 12 tun projíždějící zpoplatněnými úseky. Distribučních míst má být koncem letošního roku už kolem dvou set.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít