Výsledky realitního trhu od roku 2008 do současnosti

10. března 2011, 12:45 - Profit, TZ
10. března 2011, 12:45

Český realitní trh nebyl do roku 2008 nikdy uceleně zmapován a to jak z pohledu velikosti a složení trhu, tak i z pohledu pozice jednotlivých realitních kanceláří a spotřebitelských preferencí. Společnost RE/MAX se proto rozhodla nechat si vypracovat odbornou studii, která by tyto oblasti pokryla.

Foto: Profimedia

Díky tomu, že byl průzkum připravován pravidelně od roku 2008, je nyní možné objektivně a relevantně porovnat vývoj situace na trhu realit až do současnosti. Zároveň se realitní síť RE/MAX rozhodla zapojit se do doposud nejvýznamnějšího projektu na tuzemském realitním trhu, který si klade za cíl dlouhodobě a nezávisle mapovat realitní trh. Nový projekt, tvz. Realitní panel, do kterého se zapojily jedny z největších realitních kanceláří v České republice, zastřešuje společnost MindBridge Consulting.

Z výsledků studie vyplývá, že celková hodnotová velikost realitního trhu je 160 miliard korun. Jedná se o 9% pokles ve srovnání s rokem 2009, kdy celkový trh činil 175 miliard a v roce 2008 činila hodnota dokonce 185 miliard korun.

V roce 2008 měly realitní kanceláře 54% podíl na celkovém objemu realitního trhu, který činil 185 miliard korun. V roce 2009 byl podíl realitních kanceláří stejný jako v roce 2008, ale celkový objem trhu poklesl na 175 miliard. V roce 2010 činil celkový objem realitního trhu zmíněných 160 miliard a realitní kanceláře měly 52% podíl. Celkový obrat realitních kanceláří činil v roce 2008 3,42 miliardy korun. V roce 2009 došlo k poklesu o 5% na 3,26 miliard a v roce 2010 byl pokles největší, dosáhl 16% a obrat tak činil 2,75 miliardy korun. Realitní síť RE/MAX i přes tento negativní vývoj zaznamenává trvalý nárůst svého obratu. V roce 2008 činil obrat společnosti 254 miliónů korun. V roce 2009 byl obrat 292 miliónů korun, což je o 15% více než v roce minulém. V předešlém roce dosáhla společnost zatím nejlepšího výsledku, kdy se obrat vyšplhal až na částku 365 miliónů korun, což představuje 25% nárůst oproti roku 2009.

I když dochází k pozitivnějšímu vnímání kvality poskytovaných služeb makléři, stále přetrvává opatrnost lidí z let minulých vůči realitním kancelářím. Klienti si nejčastěji stěžují na nedostatečnou péči a též nekorektní chování. Nicméně tři čtvrtiny dotázaných ve studii PHD network, která připravila průzkum o vnímání a image značek na realitním trhu, věří a hodnotí certifikaci makléřů, kterou RE/MAX zavedl v srpnu 2009, právě jako pozitivní nástroj zvyšující důvěryhodnost makléřů.

Zdroj: Gepard

Výsledky studie dále ukázaly, že nejznámější značkou na tuzemském trhu je i nadále společnost RE/MAX s nejvyšším počtem loajálních zákazníků, kteří opakovaně služby realitní kanceláří RE/MAX využívají. Spontánní povědomí o značce RE/MAX vzrostlo ve srovnání s rokem 2009 o 7%. RE/MAX získal oproti ostatním konkurentům výrazně lepší hodnocení v parametrech týkajících se širokého výběru realit, počtu spokojených zákazníků a též image jako hráče s tradicí, o kterém řada lidí uvažuje jako o nejvhodnějším a nejlepším.

Zdroj: Gepard

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče