Výsledky realitního trhu od roku 2008 do současnosti

10. března 2011, 12:45 - Profit, TZ
10. března 2011, 12:45

Český realitní trh nebyl do roku 2008 nikdy uceleně zmapován a to jak z pohledu velikosti a složení trhu, tak i z pohledu pozice jednotlivých realitních kanceláří a spotřebitelských preferencí. Společnost RE/MAX se proto rozhodla nechat si vypracovat odbornou studii, která by tyto oblasti pokryla.

Foto: Profimedia

Díky tomu, že byl průzkum připravován pravidelně od roku 2008, je nyní možné objektivně a relevantně porovnat vývoj situace na trhu realit až do současnosti. Zároveň se realitní síť RE/MAX rozhodla zapojit se do doposud nejvýznamnějšího projektu na tuzemském realitním trhu, který si klade za cíl dlouhodobě a nezávisle mapovat realitní trh. Nový projekt, tvz. Realitní panel, do kterého se zapojily jedny z největších realitních kanceláří v České republice, zastřešuje společnost MindBridge Consulting.

Z výsledků studie vyplývá, že celková hodnotová velikost realitního trhu je 160 miliard korun. Jedná se o 9% pokles ve srovnání s rokem 2009, kdy celkový trh činil 175 miliard a v roce 2008 činila hodnota dokonce 185 miliard korun.

V roce 2008 měly realitní kanceláře 54% podíl na celkovém objemu realitního trhu, který činil 185 miliard korun. V roce 2009 byl podíl realitních kanceláří stejný jako v roce 2008, ale celkový objem trhu poklesl na 175 miliard. V roce 2010 činil celkový objem realitního trhu zmíněných 160 miliard a realitní kanceláře měly 52% podíl. Celkový obrat realitních kanceláří činil v roce 2008 3,42 miliardy korun. V roce 2009 došlo k poklesu o 5% na 3,26 miliard a v roce 2010 byl pokles největší, dosáhl 16% a obrat tak činil 2,75 miliardy korun. Realitní síť RE/MAX i přes tento negativní vývoj zaznamenává trvalý nárůst svého obratu. V roce 2008 činil obrat společnosti 254 miliónů korun. V roce 2009 byl obrat 292 miliónů korun, což je o 15% více než v roce minulém. V předešlém roce dosáhla společnost zatím nejlepšího výsledku, kdy se obrat vyšplhal až na částku 365 miliónů korun, což představuje 25% nárůst oproti roku 2009.

I když dochází k pozitivnějšímu vnímání kvality poskytovaných služeb makléři, stále přetrvává opatrnost lidí z let minulých vůči realitním kancelářím. Klienti si nejčastěji stěžují na nedostatečnou péči a též nekorektní chování. Nicméně tři čtvrtiny dotázaných ve studii PHD network, která připravila průzkum o vnímání a image značek na realitním trhu, věří a hodnotí certifikaci makléřů, kterou RE/MAX zavedl v srpnu 2009, právě jako pozitivní nástroj zvyšující důvěryhodnost makléřů.

Zdroj: Gepard

Výsledky studie dále ukázaly, že nejznámější značkou na tuzemském trhu je i nadále společnost RE/MAX s nejvyšším počtem loajálních zákazníků, kteří opakovaně služby realitní kanceláří RE/MAX využívají. Spontánní povědomí o značce RE/MAX vzrostlo ve srovnání s rokem 2009 o 7%. RE/MAX získal oproti ostatním konkurentům výrazně lepší hodnocení v parametrech týkajících se širokého výběru realit, počtu spokojených zákazníků a též image jako hráče s tradicí, o kterém řada lidí uvažuje jako o nejvhodnějším a nejlepším.

Zdroj: Gepard

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít