Výrobci vody „proti ptačí chřipce“ hrozí pokuta

27. února 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK, PŘEMYSL HOUŽVIČKA
27. února 2006, 00:00

Výrobci balené minerální vody, která podle etikety údajně chrání před ptačí chřipkou, hrozí za klamání spotřebitele až desetimilionová pokuta. Podle odborníků je informace na etiketě vody lživá a její výrobce tak použil klamavou reklamu. Voda byla k dostání například v brněnské Hypernově, její prodej však zakázala Státní zemědělská a potravinářská inspekce.

Nyní se podle ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana do případu vložil i živnostenský úřad v Brně.

„Potvrdí-li se skutečně slova odborníků ze zdravotnictví o nesmyslnosti textu umístěného na výrobku, potom se jednoznačně jedná o klamání spotřebitele. Podnikatel musí mít dobré nápady, ale v tomto případě jde o nemorální a neférový byznys,“ řekl Urban, který požádal živnostenský úřad v Brně, aby okolnosti prodeje vody Fromin Aktimun prošetřil. Také hlavní hygienik České republiky Michael Vít si myslí, že výrobce vsadil na klamavou reklamu, aby zvýšil odbyt minerální vody. Etiketa se nelíbí ani Státní zemědělské a potravinářské inspekci.

Firma Aquamat, jež vodu vyrábí, má podle manažera Ivana Novotného v rukou dokumenty odborníků, kteří tvrzení uvedené na etiketě podporují. „Nápoj je prevencí proti jakékoliv nákaze virového původu, tedy i ptačí chřipce,“ řekl brněnskému deníku Rovnost Novotný. Připustil však, že na nových etiketách se nápis již neobjeví.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče