Výrobci luxusních značek cílí na Čínu

18. května 2009, 00:00 - Jan Němec
18. května 2009, 00:00

Výrobci luxusního zboží se kvůli hospodářské krizi poohlížejí po čínském trhu. Zajímají je bohatí Číňané, kteří i během ekonomické krize utrácejí za zvučné značky vysoké částky.

Pro návrháře i prodejce luxusního zboží se tak Čína stává příslibem odbytu v situaci, kdy poptávka v jiných zemích klesá. Za luxusní zboží Číňané utratí za rok kolem osmi miliard dolarů, což představuje jen tři procenta světového trhu. Zákazníci čínských luxusních obchodů jsou přitom nebývale mladí. Mnozí z nich jsou podnikatelé či patří do rostoucí třídy profesionálů. Své obchody na čínském trhu nyní otevírají například Salvatore Ferragamo a Gucci. Na čínské expanzi pracuje i francouzská společnost Domaines Barons de Rothschild, producent vína Chateau Lafite.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče