Výrobci léků letos výrazně utrácí za reklamu

01. srpna 2011, 15:22 - Mediafax
01. srpna 2011, 15:22

Tuzemské firmy zaměřené na výrobu léčiv v roce 2011 razantně zvýšily nákup reklamy v ceníkových cenách. Podle v pondělí zveřejněného monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere letos prozatím nejvíce investují firmy GlaxoSmithKline, Bayer a Novartis.

Foto: Miloslav Hamřík

Výrobci léků se v první polovině letošního roku rozhodli investovat do reklamy až o 18,75 procenta více než ve srovnatelném období roku 2010. Podle aktuálních dat monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere přesahuje celkový objem hrubých inzertních výdajů v segmentu „Léky“ 1,032 miliardy korun. V období od 1. ledna do 30. června 2010 tyto investice činily 869 milionů korun.

S výjimkou společností Reckitt Benckiser (Czech Republic) a Berlin-Chemie/A.Menarini Česka republika, které své reklamní rozpočty snížily, se zbylí zadavatelé umístění v top 10 rozhodli do reklamy investovat alespoň o polovinu více než vloni. Největší skok učinila společnost Novartis, která za reklamu utratila až o 86 procent více prostředků než v prvních šesti měsících předchozího roku. Novartis se spolu s GlaxoSmithKline a Bayer umístily na prvních třech místech žebříčku.

Stejně jako v první polovině roku 2010 byly i letos nejvíce inzerované léky proti bolesti Ibalgin (44,7 milionu korun) a Panadol (44,5 milionu korun). Na třetí místo se však letos dostal, a to jen s malým odstupem, nosní sprej Muconasal. Do jeho propagace investoval zadavatel 44,1 milionu korun, tedy více než dvojnásobek loňských výdajů. Podobného skoku se dočkal podle dat Admosphere i lék Espumisan, do něhož výrobce investoval téměř třikrát více.

S mediatypy farmaceutické firmy raději moc neexperimentují a své kampaně staví hlavně na televizní komunikaci. Do televize směřuje 89 a více procent jejich inzertních rozpočtů. Ostatní mediatypy slouží jenom jako doplněk.

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií. Přehled však nezahrnuje různé množstevní slevy a věrnostní bonusy, ve skutečnosti tak mohou být reklamní výdaje o něco nižší.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít