Výprodej nemusí být slevou

23. ledna 2009, 00:00 - Jan Mišurec
23. ledna 2009, 00:00

Sdružení obrany spotřebitelů zjistilo, že někteří internetoví obchodníci porušují zákonem daná pravidla.

Ze zákona totiž musí být vždy uváděna cena původní a následně nová cena, aby se spotřebitel mohl rozhodnout, zdali se mu nákup zboží ve slevě vyplatí a zdali je opravdu výhodný. U některého prodávaného zlevněného zboží na internetu původní ceny u zboží chybí, čímž se prodejci dopouštějí pochybení. Nelze ani inzerovat, že sleva činí 30, 50 nebo 70 procent. Nebo že je nákup výhodnější o tolik a tolik korun a nebo že zákazník ušetří tolik a tolik korun. Vždy musí být uváděna cena původní a cena nová.

Někdy je zboží prodávané na internetu uváděno slovy „výprodej, akční ceny, v akci nebo výhodný nákup“ a podobně, kdy si spotřebitel může myslet, že kupuje zlevněné zboží. Spotřebitelé by měli být obezřetní, protože se nemusí vždy jednat o zboží ve slevě. I na spotřební zboží nakoupené ve slevách v internetových obchodech platí dvouletá záruční lhůta, navíc lze zboží vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od jeho obdržení, pokud spotřebiteli věc nevyhovuje.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče