Výprodej nemusí být slevou

23. ledna 2009, 00:00 - Jan Mišurec
23. ledna 2009, 00:00

Sdružení obrany spotřebitelů zjistilo, že někteří internetoví obchodníci porušují zákonem daná pravidla.

Ze zákona totiž musí být vždy uváděna cena původní a následně nová cena, aby se spotřebitel mohl rozhodnout, zdali se mu nákup zboží ve slevě vyplatí a zdali je opravdu výhodný. U některého prodávaného zlevněného zboží na internetu původní ceny u zboží chybí, čímž se prodejci dopouštějí pochybení. Nelze ani inzerovat, že sleva činí 30, 50 nebo 70 procent. Nebo že je nákup výhodnější o tolik a tolik korun a nebo že zákazník ušetří tolik a tolik korun. Vždy musí být uváděna cena původní a cena nová.

Někdy je zboží prodávané na internetu uváděno slovy „výprodej, akční ceny, v akci nebo výhodný nákup“ a podobně, kdy si spotřebitel může myslet, že kupuje zlevněné zboží. Spotřebitelé by měli být obezřetní, protože se nemusí vždy jednat o zboží ve slevě. I na spotřební zboží nakoupené ve slevách v internetových obchodech platí dvouletá záruční lhůta, navíc lze zboží vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od jeho obdržení, pokud spotřebiteli věc nevyhovuje.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče