Article, show

Vyplatí se hlavně u nového vozu

19. března 2007, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
19. března 2007, 00:00

LEASING NA AUTOI když v poslední době stále roste podíl leasingu na financování ojetých automobilů, obecně platí, že čím je auto starší, tím méně se leasing vyplatí. V řadě případů je také dobré využít na nákup vozidla spíše úvěr.Leasing byl dříve prakticky jediným možným způsobem, jak si obstarat nové motorové vozidlo bez potřebného kapitálu.

LEASING NA AUTO I když v poslední době stále roste podíl leasingu na financování ojetých automobilů, obecně platí, že čím je auto starší, tím méně se leasing vyplatí. V řadě případů je také dobré využít na nákup vozidla spíše úvěr.

Leasing byl dříve prakticky jediným možným způsobem, jak si obstarat nové motorové vozidlo bez potřebného kapitálu. Dnes však soukromé osoby o tento způsob financování postupně ztrácejí zájem. Hlavním důvodem je vyšší DPH, která se po vstupu Česka do Evropské unie přesunula z pětiprocentní na devatenáctiprocentní sazbu. Tím utrpěly nejvíce právě soukromé osoby, protože podnikatelé si DPH mohou odečíst.

Podobná situace je i u ojetin, proto se zájem přesouvá od leasingu směrem k bankovním úvěrům. „Nejpodstatnější rozdíl mezi koupí auta na leasing a bankovní úvěr spočívá v tom, kdo auto vlastní,“ popisuje vedoucí marketingu ČSOB Leasing Jan Dryák. Zatímco u úvěru se klient stává majitelem auta okamžitě, v případě leasingu je majitelem leasingová společnost až do skončení smlouvy nebo převodu předmětu leasingu na pronájemce.

KOMPLIKACE NEJEN PŘI PRODEJI

Právě rozdílné vlastnictví vozidla v případě leasingu a bankovního úvěru může způsobit komplikace například při prodeji auta nebo i při úpravách a opravách vozu. Při jakýchkoliv úpravách je totiž nutný souhlas majitele, v případě leasingu tedy leasingové společnosti.

Poměrně složitá je také výpověď smlouvy ze strany nájemce či problémy, které často nastanou při odcizení osobního automobilu zakoupeného na leasing. V neposlední řadě je dobré připomenout povinnost provozovatele auta v majetku leasingové společnosti, že i v případě sebemenší dopravní nehody musí událost prošetřit policie.

Na druhou stranu také úvěr má svá negativa. Při jeho sjednávání jsou obvykle vyšší nároky na bonitu klienta. Leasingová společnost se totiž díky vlastnictví auta až do zaplacení poslední splátky nevystavuje takovému riziku jako banka.

JEN PODPIS A PÁR DOKUMENTŮ

Přestože leasing není v řadě případů zrovna nejlevnější cestou pořízení automobilu, mezi lidmi je stále využíván. Důvodem je jeho jednoduchost a hlavně rychlé vyřízení. Stačí jen sepsat smlouvu, doložit potřebné potvrzení o příjmu a několik dalších podkladů. „Pokud má klient s sebou všechny potřebné dokunenty, tak již po první návštěvě může z autosalonu odjet ve vytouženém voze,“ říká Ladislava Hadravová z firemní komunikace České spořitelny.

Je-li budoucím nájemcem soukromá osoba, leasingová společnost se obvykle spokojí jen s doložením příjmů od zaměstnavatele, popsáním rodinného stavu a souhlasem manžela či manželky. U živnostníka je podmínkou předložení živnostenského listu, kopie daňového přiznání a případně další dokumenty. Rychlost vyřízení je ale také velmi vysoká. Předností přitom je, že všechno lze pohodlně vyřídit přímo v autosalonu nebo autobazaru. Není proto třeba již nikam chodit a ztrácet další čas. Vyšší komfort leasingu je ale vykoupen vyššími náklady ve srovnání se spotřebitelským úvěrem.

LÁKAVÝ LEASING BEZ NAVÝŠENÍ

Na českém trhu existuje hned několik společností poskytujících financování nákupu motorového vozidla prostřednictvím leasingu. Svou nabídku dnes má také prakticky každá značková automobilka. Díky konkurenci se leasingové společnosti snaží nalákat klienty na nejrůznější bonusy. Příkladem může být nynější současná akce společnosti ŠkoFIN, která nabízí některé modely značky Škoda s výraznými slevami.

„Zákazník, který si tento způsob financování vybere, zaplatí po uzavření kupní smlouvy 50 procent ceny vozu. Druhou polovinu bez jakéhokoliv navýšení uhradí po uplynutí jednoho roku používání vozu,“ popisuje produkt vedoucí oddělení strategického marketingu společnosti ŠkoFIN Dušan Fornůsek.

Ve prospěch leasingové varianty hovoří také pojištění. V rámci leasingu mohou klienti získat za výhodnějších podmínek jak povinné ručení, tak i havarijní pojištění. Důvodem jsou nejrůznější bonusy pojišťoven plynoucí z vysokého počtu uzavíraných smluv. Při pořízení vozidla na úvěr si nový majitel automobilu musí pojistky zajistit sám a obvykle za vyšší cenu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít