Vyplatí se čekat s koupí auta na nový model? Jen někdy

23. června 2003, 00:00 - Karel Nový
23. června 2003, 00:00

Pohled cenového expertaKdo váhá, zda si koupit novou Octavii dnes, když podle veřejného tajemství má být nový model na trhu možná už do roka, řeší de facto hned několik problémů: cena, doba čekání, technická úroveň. Podle experta na vývoj cen automobilů na českém trhu Tomáše Majera je většinou lepší počkat na novou řadu.

Pohled cenového experta

Kdo váhá, zda si koupit novou Octavii dnes, když podle veřejného tajemství má být nový model na trhu možná už do roka, řeší de facto hned několik problémů: cena, doba čekání, technická úroveň. Podle experta na vývoj cen automobilů na českém trhu Tomáše Majera je většinou lepší počkat na novou řadu. Zůstává ale dost argumentů, proč ne.

* Jaký je typický argument proč nekupovat hned první nové auto na trhu?

Kvalita. Dnes už to samozřejmě tolik neplatí, ale stále na tom něco je: nechat na prvních pár tisících nových autech automobilku „naučit se“ nový model.

* Jaké je vaše doporučení u Octavie?

Kdo potřebu nového auta řeší už dnes a chce škodovku, ten ať si ji klidně koupí teď. Cenu si podrží dobře a není jasné, kdy přijde ta nová.

* Když ale někdo tak moc nespěchá?

Pak ať čeká, protože nová Octavia bude stát na podvozku páté generace VW Golfu a vůbec bude technicky dál.

* Platí obecně, že při zavádění nové generace poskočí cena nahoru?

Většinou nijak dramaticky. Také proto bych spíš doporučoval s koupí čekat. Je to ale zároveň otázka vkusu nebo i požadavků na techniku.

* Snad by mělo platit, že v novější verzi by měla být lepší technika, ne?

Obecně ano. Je tu jiný moment: zatímco současný VW Passat nabízí mimo jiné i osmiválcový motor, v příští generaci tenhle agregát podle všeho nebude.

* A jak jste se zmínil o vkusu.

To je otázka: líbí, nelíbí. Například mnoho příznivců Renaultu odešlo poté, co přivedl na trh nový Megan s onou osobitou zádí. Jenomže díky tomu zase přišli jiní kupci.

* U jakých vozů byste určitě doporučil počkat s koupí na novou generaci?

Určitě u BMW 5, Audi A6 nebo i Peugeot nasadí brzy 407.

* Není náhodou důvod ke spěchu s koupí vozu náš brzký vstup do Evropské unie?

Nemyslím, že vstup zamíchá s cenami. V Unii vlastně už jsme, jen se čeká na formální uvedení. Evropské ceny už máme, se vstupem můžeme očekávat ještě vyrovnávání cen zejména v segmentu malých aut a v luxusní třídě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít