Vyplatí se čekat s koupí auta na nový model? Jen někdy

23. června 2003, 00:00 - Karel Nový
23. června 2003, 00:00

Pohled cenového expertaKdo váhá, zda si koupit novou Octavii dnes, když podle veřejného tajemství má být nový model na trhu možná už do roka, řeší de facto hned několik problémů: cena, doba čekání, technická úroveň. Podle experta na vývoj cen automobilů na českém trhu Tomáše Majera je většinou lepší počkat na novou řadu.

Pohled cenového experta

Kdo váhá, zda si koupit novou Octavii dnes, když podle veřejného tajemství má být nový model na trhu možná už do roka, řeší de facto hned několik problémů: cena, doba čekání, technická úroveň. Podle experta na vývoj cen automobilů na českém trhu Tomáše Majera je většinou lepší počkat na novou řadu. Zůstává ale dost argumentů, proč ne.

* Jaký je typický argument proč nekupovat hned první nové auto na trhu?

Kvalita. Dnes už to samozřejmě tolik neplatí, ale stále na tom něco je: nechat na prvních pár tisících nových autech automobilku „naučit se“ nový model.

* Jaké je vaše doporučení u Octavie?

Kdo potřebu nového auta řeší už dnes a chce škodovku, ten ať si ji klidně koupí teď. Cenu si podrží dobře a není jasné, kdy přijde ta nová.

* Když ale někdo tak moc nespěchá?

Pak ať čeká, protože nová Octavia bude stát na podvozku páté generace VW Golfu a vůbec bude technicky dál.

* Platí obecně, že při zavádění nové generace poskočí cena nahoru?

Většinou nijak dramaticky. Také proto bych spíš doporučoval s koupí čekat. Je to ale zároveň otázka vkusu nebo i požadavků na techniku.

* Snad by mělo platit, že v novější verzi by měla být lepší technika, ne?

Obecně ano. Je tu jiný moment: zatímco současný VW Passat nabízí mimo jiné i osmiválcový motor, v příští generaci tenhle agregát podle všeho nebude.

* A jak jste se zmínil o vkusu.

To je otázka: líbí, nelíbí. Například mnoho příznivců Renaultu odešlo poté, co přivedl na trh nový Megan s onou osobitou zádí. Jenomže díky tomu zase přišli jiní kupci.

* U jakých vozů byste určitě doporučil počkat s koupí na novou generaci?

Určitě u BMW 5, Audi A6 nebo i Peugeot nasadí brzy 407.

* Není náhodou důvod ke spěchu s koupí vozu náš brzký vstup do Evropské unie?

Nemyslím, že vstup zamíchá s cenami. V Unii vlastně už jsme, jen se čeká na formální uvedení. Evropské ceny už máme, se vstupem můžeme očekávat ještě vyrovnávání cen zejména v segmentu malých aut a v luxusní třídě.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít