Vylepšení se týkají hlavně ojetin, splátek a úvěrů

04. října 2004, 00:00 - JAN NOVÁČEK
04. října 2004, 00:00

Leasingové společnosti přichystaly několik lákadel, kterými se snaží ucpat díry na trhu. Vstřícný krok udělaly například u ojetých vozů, které získávají stále větší slovo ve statistikách. Například ŠkoFIN nabízí finanční leasing s nízkou zálohou (od 10 %), příznivou dobou splácení (až 60 měsíců) a velmi jednoduchou administrativu.

**Leasingové společnosti přichystaly několik lákadel, kterými se snaží ucpat díry na trhu. Vstřícný krok udělaly například u ojetých vozů, které získávají stále větší slovo ve statistikách.

Například ŠkoFIN nabízí finanční leasing s nízkou zálohou (od 10 %), příznivou dobou splácení (až 60 měsíců) a velmi jednoduchou administrativu. Tímto produktem dokonce vybočuje ze své zásady a neomezuje se pouze na vozy koncernu Volkswagen. Pokud se někdo rozhodne ojetinu nakoupit na splátky, ŠkoFIN má řešení i pro něj v podobě spotřebitelského úvěr Classic Credit. Po uzavření úvěrové smlouvy klient zaplatí dohodnutou část kupní ceny vozu přímo obchodníkovi a zbytek ceny uhradí za klienta ŠkoFIN poskytnutím úvěru. V následujícím období klient splácí úvěr včetně sjednaných úroků v pravidelných splátkách ŠkoFINu. VB Leasing, který patří podle objemu nově uzavřených smluv do nejsilnější pětky, přišel s produktem Lease & Drive! a reklamním podtextem „Nejjednodušší cesta k autu Vašich snů“. Tato novinka se vyznačuje tím, že měsíční splátka činí bez ohledu na cenu vozu jedno procento z kupní ceny. Leasing je konstruován na dobu čtyř let. Akontace činí 30 % a zůstatková hodnota po čtyřech letech může být až 37 % z kupní ceny. Pozadu nezůstal ani CAC Leasing, který od podzimu letošního roku připravil pro zákazníky možnost vybrat si libovolné doplňky v hodnotě až 30 tisíc korun, které nevstoupí do základu pro výpočet leasingových splátek a jsou zahrnuty do zůstatkové ceny, která je hrazena při ukončení leasingu. To však není vše. I tato společnost se vrhla do splátkového prodeje. Připravila speciální formu financování pro všechny zájemce z řad soukromých osob nebo podnikatelských subjektů - právnických i fyzických osob, měst, obcí a dalších rozpočtových organizací, které mají možnost čerpat státní dotace. Splátkový prodej se nevztahuje jen na auta, ale i na prostředky hromadné dopravy, čistírny odpadních vod, ekologické investice, investice do tepelného hospodářství, modernizace a rekonstrukce investičních celků a řady dalších komodit dle dohody. Tento způsob umožňuje na rozdíl od finančního leasingu okamžitý přechod vlastnictví k předmětu (tím je splněna jedna z podmínek pro možnost čerpání státních subvencí a dotací), možnost odpočtu 10 procent z ceny pořízení při splnění podmínek stanovených zákonem o dani z příjmu a možnost jednorázového odpočtu celé DPH na počátku splácení, avšak její postupnou úhradu v jednotlivých splátkách. U aut může úvěr dosáhnout až 80 procent a může být rozložen do 60 měsíčních splátek. Splátkový prodej nabízí také ČSOB Leasing. U něj není stanovena minimální doba splátkového prodeje. ČSOB Leasing přitom nabízí varianty splácení na 12,18, 24 a 30 měsíců. Vzestup ve financování automobilů hlásí také například GE Capital Leasing, který se proslavil zejména nabídkou v oblasti ojetých vozů. V prvním pololetí letošního roku tato společnost profinancovala více než 19 tisíc automobilů v souhrnné pořizovací ceně přes 3,3 miliardy Kč. Meziroční nárůst je tak podle poskytnutých údajů o 18 procent (měřeno pořizovací cenou nakoupených automobilů). Největší zájem měli přitom zákazníci GE Capital Leasing o inovovaný úvěr autoCREDIT. I v těchto číslech se však odráží výrazný přesun klientů od financování nákupu vozu s pomocí leasingu ke klasickému úvěrovému financování. Podíl půjček podle vyjádření GE přesáhl již 84 procenta, přičemž spodní hranice výše úvěru činí už 25 000 korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče