Vydavatel E15 propouští a ruší tituly

17. prosince 2010, 10:49 - ČTK
17. prosince 2010, 10:49

Vydavatelství Mladá fronta (MF) podle dnešní Mladé fronty Dnes (která pod vydavatelství nepatří, vydává ji společnost Mafra) v závěru roku citelně osekává náklady. Bude propouštět a některé tituly zruší úplně.

Foto: Mladá fronta

V několika posledních týdnech dostaly výpověď desítky lidí z několika periodik vydavatelství, píše MfD. Největší očistnou kúrou prošel podle MfD bezplatný týdeník Sedmička, která vychází v 27 regionálních verzích. Každá regionální redakce se zbavila až třetiny lidí, celkem list opustilo na 60 lidí. Úplně zaniknout má středočeská mutace a tento region má od příštího roku obhospodařovat redakce z Prahy, píše deník.

U multiregionálního týdeníku Mladá fronta Sedmička dochází k zakládání nových mutací v oblastech s vyšším inzertním potenciálem, naopak byly zrušeny dvě distribučně a inzertně méně atraktivní mutace týdeníku,“ cituje MfD mluvčí vydavatelství Pavlínu Míčovou. Konkrétní však prý být nechtěla. “O všech novinkách budeme včas informovat,“ řekla MfD.

Propouštění se má týkat i klíčového zpravodajského titulu Mladé fronty, deníku E15. Ten je bezplatně distribuován především do kancelářských budov a zaměřuje se hlavně na ekonomické zpravodajství. Podle několika zdrojů by redakci mělo opustit pět lidí. Další zdroje hovoří o propouštění ještě výraznějším, napsala MfD.

E15 rozšiřuje a posiluje své aktivity v rámci webové redakce a zároveň rozvíjí nové modely distribuce,“ řekla MfD Míčová. V průběhu roku vydavatelství také zrušilo řadu odborných a tematických časopisů. “Některé časopisy jsme v letošním roce zastavili, ale také jsme začali vydávat devět nových,“ cituje MfD Míčovou. Vydavatelství podle ní začalo vydávat třeba Computer, Jak na počítač, DIGIfoto, Mobility, Právo&Byznys a také tematické přílohy magazínu Strategie Sgastro, Sprint, Sretail. Podle Míčové by se měl zvýšit právě počet samostatně vydávaných příloh u stávajících titulů. Změny prý budou pokračovat i příští rok.

U některých magazínů se také změní jejich periodicita. Například z týdeníku o reklamě a marketingu Strategie se stane měsíčník, z týdeníku Zdravotnické noviny se stane čtrnáctideník. I to si vyžádá určité personální změny. “U odborných časopisů je nejvíce vidět přesun k internetu, který reaguje na aktuální dění okamžitě. U odborných titulů obecně plánujeme snížit periodicitu,“ řekla MfD Míčová. Podle ní nejsou probíhající změny nic mimořádného, vydavatelství pouze reaguje na vývoj trhu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít