Vydavatel E15 propouští a ruší tituly

17. prosince 2010, 10:49 - ČTK
17. prosince 2010, 10:49

Vydavatelství Mladá fronta (MF) podle dnešní Mladé fronty Dnes (která pod vydavatelství nepatří, vydává ji společnost Mafra) v závěru roku citelně osekává náklady. Bude propouštět a některé tituly zruší úplně.

Foto: Mladá fronta

V několika posledních týdnech dostaly výpověď desítky lidí z několika periodik vydavatelství, píše MfD. Největší očistnou kúrou prošel podle MfD bezplatný týdeník Sedmička, která vychází v 27 regionálních verzích. Každá regionální redakce se zbavila až třetiny lidí, celkem list opustilo na 60 lidí. Úplně zaniknout má středočeská mutace a tento region má od příštího roku obhospodařovat redakce z Prahy, píše deník.

U multiregionálního týdeníku Mladá fronta Sedmička dochází k zakládání nových mutací v oblastech s vyšším inzertním potenciálem, naopak byly zrušeny dvě distribučně a inzertně méně atraktivní mutace týdeníku,“ cituje MfD mluvčí vydavatelství Pavlínu Míčovou. Konkrétní však prý být nechtěla. “O všech novinkách budeme včas informovat,“ řekla MfD.

Propouštění se má týkat i klíčového zpravodajského titulu Mladé fronty, deníku E15. Ten je bezplatně distribuován především do kancelářských budov a zaměřuje se hlavně na ekonomické zpravodajství. Podle několika zdrojů by redakci mělo opustit pět lidí. Další zdroje hovoří o propouštění ještě výraznějším, napsala MfD.

E15 rozšiřuje a posiluje své aktivity v rámci webové redakce a zároveň rozvíjí nové modely distribuce,“ řekla MfD Míčová. V průběhu roku vydavatelství také zrušilo řadu odborných a tematických časopisů. “Některé časopisy jsme v letošním roce zastavili, ale také jsme začali vydávat devět nových,“ cituje MfD Míčovou. Vydavatelství podle ní začalo vydávat třeba Computer, Jak na počítač, DIGIfoto, Mobility, Právo&Byznys a také tematické přílohy magazínu Strategie Sgastro, Sprint, Sretail. Podle Míčové by se měl zvýšit právě počet samostatně vydávaných příloh u stávajících titulů. Změny prý budou pokračovat i příští rok.

U některých magazínů se také změní jejich periodicita. Například z týdeníku o reklamě a marketingu Strategie se stane měsíčník, z týdeníku Zdravotnické noviny se stane čtrnáctideník. I to si vyžádá určité personální změny. “U odborných časopisů je nejvíce vidět přesun k internetu, který reaguje na aktuální dění okamžitě. U odborných titulů obecně plánujeme snížit periodicitu,“ řekla MfD Míčová. Podle ní nejsou probíhající změny nic mimořádného, vydavatelství pouze reaguje na vývoj trhu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
S Googlem do vesmíru. Do Street View přidal záběry z ISS
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít