Vydavatel E15 propouští a ruší tituly

17. prosince 2010, 10:49 - ČTK
17. prosince 2010, 10:49

Vydavatelství Mladá fronta (MF) podle dnešní Mladé fronty Dnes (která pod vydavatelství nepatří, vydává ji společnost Mafra) v závěru roku citelně osekává náklady. Bude propouštět a některé tituly zruší úplně.

Foto: Mladá fronta

V několika posledních týdnech dostaly výpověď desítky lidí z několika periodik vydavatelství, píše MfD. Největší očistnou kúrou prošel podle MfD bezplatný týdeník Sedmička, která vychází v 27 regionálních verzích. Každá regionální redakce se zbavila až třetiny lidí, celkem list opustilo na 60 lidí. Úplně zaniknout má středočeská mutace a tento region má od příštího roku obhospodařovat redakce z Prahy, píše deník.

U multiregionálního týdeníku Mladá fronta Sedmička dochází k zakládání nových mutací v oblastech s vyšším inzertním potenciálem, naopak byly zrušeny dvě distribučně a inzertně méně atraktivní mutace týdeníku,“ cituje MfD mluvčí vydavatelství Pavlínu Míčovou. Konkrétní však prý být nechtěla. “O všech novinkách budeme včas informovat,“ řekla MfD.

Propouštění se má týkat i klíčového zpravodajského titulu Mladé fronty, deníku E15. Ten je bezplatně distribuován především do kancelářských budov a zaměřuje se hlavně na ekonomické zpravodajství. Podle několika zdrojů by redakci mělo opustit pět lidí. Další zdroje hovoří o propouštění ještě výraznějším, napsala MfD.

E15 rozšiřuje a posiluje své aktivity v rámci webové redakce a zároveň rozvíjí nové modely distribuce,“ řekla MfD Míčová. V průběhu roku vydavatelství také zrušilo řadu odborných a tematických časopisů. “Některé časopisy jsme v letošním roce zastavili, ale také jsme začali vydávat devět nových,“ cituje MfD Míčovou. Vydavatelství podle ní začalo vydávat třeba Computer, Jak na počítač, DIGIfoto, Mobility, Právo&Byznys a také tematické přílohy magazínu Strategie Sgastro, Sprint, Sretail. Podle Míčové by se měl zvýšit právě počet samostatně vydávaných příloh u stávajících titulů. Změny prý budou pokračovat i příští rok.

U některých magazínů se také změní jejich periodicita. Například z týdeníku o reklamě a marketingu Strategie se stane měsíčník, z týdeníku Zdravotnické noviny se stane čtrnáctideník. I to si vyžádá určité personální změny. “U odborných časopisů je nejvíce vidět přesun k internetu, který reaguje na aktuální dění okamžitě. U odborných titulů obecně plánujeme snížit periodicitu,“ řekla MfD Míčová. Podle ní nejsou probíhající změny nic mimořádného, vydavatelství pouze reaguje na vývoj trhu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít