VW Touareg: druhá generace z Bratislavy

18. června 2010, 14:02 - Erich Handl
18. června 2010, 14:02

K prodejcům Volkswagenu dorazila druhá generace SUV Touareg. Motorističtí novináři měli možnost otestovat vůz na bývalém tankodromu sovětské armády v Bělé pod Bezdězem. Co nabízí novinka vyráběná v Bratislavě?

Autor: Volkswagen

Německá automobilka VW je sice největší v Evropě, ale nenabízela dlouhá léta terénní vůz. To se změnilo před sedmi lety, kdy vyjel z tovární haly bratislavského závodu model Touareg. První verze nabízela kombinaci komfortu a solidních terénních vlastností. „Druhá generace přináší množství nových technologií a jde také o první v Evropě vyráběné auto, které má v nabídce plnohodnotný hybridní pohon. Vůz má nové motory a převodovky, zajímavé ceny, bohatou výbavu, je lehčí o 200 kilogramů než jeho předchůdce, ale může táhnout přívěs s hmotností až 3,5 tuny. Už nyní máme objednávky na 130 vozů,“ říká vedoucí značky VW Vratislav Strašil.

CENA OD 1,2 MILIONU
Ceny nového VW Touareg začínají na 1 227 900 korunách. Jedná se o šestiválcový 3,0 TDI (176 kW) s automatickou převodovkou a balíčkem úsporných opatření BlueMotion Technology. Nová generace má sice exkluzivní ceny, ale také mimořádnou výbavu. Nechybí v ní adaptivní tempomat, který využívá dvou radarů s dosahem 200 metrů nebo systém Area View. Ten zahrnuje čtyři kamery, které zobrazují na středovém displeji okolí auta. Tento systém usnadňuje parkování, jízdu v terénu i například připojení přívěsného vozíku.

Jaký je vůz v terénu? Volkswagen novou generaci touaregu odlehčil a řidiči nabídl volbu mezi standardním pohonem 4Motion a off-roadovým 4XMotion s uzávěrami diferenciálů a redukční převodovkou. To znamená, že zájemce si nyní může vybrat mezi levnější silniční verzí a terénním speciálem. Na tankodromu v Bělé pod Bezdězem se oba typy držely statečně. Silniční verzi 4Motion pomáhal v terénu samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen. Touareg se v této konfiguraci spoléhá na pomoc elektronické náhrady uzávěrky diferenciálu a programu, který upravuje činnost elektronických asistentů pro jízdu mimo zpevněné cesty. Stoupavost se systémem 4Motion je 31 stupňů, tedy 69 procent.

Varianta 4XMotion byla samozřejmě v těžším terénu lepší. Stoupavost je v tomto případě 45 procent, tedy 100 procent. Místo diferenciálu Torsen má touareg v tomto provedení vícelamelový diferenciál s uzávěrkou a přiřaditelným redukčním převodem 2,69:1. Rozdělení momentu mezi nápravy se proměnlivě pohybuje kolem 2:3, uzávěrka tento poměr pevně uzamkne. Vyšší průjezdnosti terénem napomáhá i uzávěrka zadního diferenciálu a světlá výška zvýšená o 10 mm vpředu a 15 mm vzadu. K tomu VW v rámci Terrain Tech paketu přidává palivovou nádrž zvětšenou z 85 na 100 litrů. U systému 4XMotion je na výběr z celkem pěti jízdních režimů.

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít