VW stahuje tisíce aut do servisu

07. července 2004, 00:00 - Erich Handl
07. července 2004, 00:00

Passaty mají špatně utažený šroubNejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.

Passaty mají špatně utažený šroub

Nejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.

Po celé Evropě stahuje Volkswagen do dílen 33 tisíc passatů vyrobených mezi srpnem a listopadem loňského roku. Převážná část z nich jezdí v Německu, v České republice se akce týká sto padesáti vozů. Příčina selhání vozu je přitom kuriózní – kvůli špatně nastavenému počtu otáček automatického šroubováku na výrobní lince mají konstruktéři obavy, že zadní upevňovací šroub uložení pravého tlumiče není dost utažený.

Nebezpečí prý nehrozí

„Závadu jsme zjistili v rámci nepřetržitého sledování kvality u vozidel, která jsou již v provozu. Může ji indikovat klepání z prostoru zadní nápravy,“ řekl Profitu mluvčí značky Jan Klíma. „V důsledku chybného počtu otáček montážní jednotky na výrobní lince nemusí být šroub správně dotažen.“Podle Klímy nehrozí cestujícím v autě žádné nebezpečí. Proto také wolfsburská automobilka nenazývá akci „recall“, jak bývá zvykem u podobných událostí. Majitelé dotčených vozů budou vyzváni k návštěvě servisu, kde bude provedena zhruba hodinová kontrola jejich vozidla. Volkswagen za ni nebude účtovat, včetně potřebných opravárenských prací, žádné peníze.

Oblíben v byznyse

Passat je klasický manažerský a podnikatelský vůz střední třídy. Jeho první generace vzešla na jaře 1973 z koncernové spolupráce a byl rodným bratrem jen o rok staršího Audi 80. Na rozdíl od klasičtěji střižené „osmdesátky“ se stupňovitou zádí se Passat mohl pochlubit módní splývavou zadní částí, jejíž čisté a elegantní tvary navrhl italský stylista Giorgio Giugiaro, šéf turínské firmy Ital Design Zajímavostí je, že pozdější Passat Variant jako první sériový automobil na světě dostal do vínku palivovou nádrž z plastů. Současný typ je už šestou generací modelu, na silnicích jezdí od roku 2000.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Technologie
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít