VW stahuje tisíce aut do servisu

07. července 2004, 00:00 - Erich Handl
07. července 2004, 00:00

Passaty mají špatně utažený šroubNejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.

Passaty mají špatně utažený šroub

Nejoblíbenější auto byznysmenů – Volkswagen Passat – přineslo některým majitelům problém. Zpod kufru se ozývá tajemné klepání. Může za něj špatně dotažený šroub, vlastník musí s vozem do servisu.

Po celé Evropě stahuje Volkswagen do dílen 33 tisíc passatů vyrobených mezi srpnem a listopadem loňského roku. Převážná část z nich jezdí v Německu, v České republice se akce týká sto padesáti vozů. Příčina selhání vozu je přitom kuriózní – kvůli špatně nastavenému počtu otáček automatického šroubováku na výrobní lince mají konstruktéři obavy, že zadní upevňovací šroub uložení pravého tlumiče není dost utažený.

Nebezpečí prý nehrozí

„Závadu jsme zjistili v rámci nepřetržitého sledování kvality u vozidel, která jsou již v provozu. Může ji indikovat klepání z prostoru zadní nápravy,“ řekl Profitu mluvčí značky Jan Klíma. „V důsledku chybného počtu otáček montážní jednotky na výrobní lince nemusí být šroub správně dotažen.“Podle Klímy nehrozí cestujícím v autě žádné nebezpečí. Proto také wolfsburská automobilka nenazývá akci „recall“, jak bývá zvykem u podobných událostí. Majitelé dotčených vozů budou vyzváni k návštěvě servisu, kde bude provedena zhruba hodinová kontrola jejich vozidla. Volkswagen za ni nebude účtovat, včetně potřebných opravárenských prací, žádné peníze.

Oblíben v byznyse

Passat je klasický manažerský a podnikatelský vůz střední třídy. Jeho první generace vzešla na jaře 1973 z koncernové spolupráce a byl rodným bratrem jen o rok staršího Audi 80. Na rozdíl od klasičtěji střižené „osmdesátky“ se stupňovitou zádí se Passat mohl pochlubit módní splývavou zadní částí, jejíž čisté a elegantní tvary navrhl italský stylista Giorgio Giugiaro, šéf turínské firmy Ital Design Zajímavostí je, že pozdější Passat Variant jako první sériový automobil na světě dostal do vínku palivovou nádrž z plastů. Současný typ je už šestou generací modelu, na silnicích jezdí od roku 2000.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan…
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
Technologie
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít