VW Passat CC: Čtyřmístné kupé pro reprezentaci

31. října 2008, 00:00 - Erich Handl
31. října 2008, 00:00

Volkswagen uvedl na český trh svůj model Passat ve verzi kupé.

Má jít o elegantní variantu osvědčeného vozu, určenou hlavně k podnikatelské reprezentaci. Minulý týden jsme vyzkoušeli vůz dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou.

Passaty se v roce 1973 staly prvními vozy Volkswagenu s předním pohonem. Nápad se vyplatil, od tohoto roku bylo vyrobeno více než 15 milionů exemplářů v různých variantách. Letošní novinkou řady je verze kupé, která kombinuje dynamické linie s konzervativními, má sportovní ambice a nabízí technické novinky. Je k mání od zhruba 750 tisíc korun, podle kurzu koruny. Jaké je nové auto v praxi?

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Passat CC nemá užitkovou verzi s odpočtem DPH, je to reprezentativní auto pro majitele prosperující firmy. Nabízí komfort srovnatelný s velkou limuzínou, včetně technických doplňků a velkých výkonů. Například nejsilnější verze s motorem 3,6 litru má opulentní sílu 220 kilowattů. Je za ni ale třeba zaplatit téměř milion korun.

Kupé se čtyřmi dveřmi

Oproti běžnému passatu je kupátko nižší, delší a má splývavou záď. Pro milovníky čistého stylu jsou trochu matoucí čtvery dveře, protože pravé kupé má jen dvoje. „Čtyřdveřák“ je ale zase praktičtější a na šarmu mu zadní dveře neubraly. Dojem podtrhují přepracované zadní světlomety, sportovní přední maska a bezrámová okna. Také vnitřek, většinou shodný s běžným passatem, je v detailech připraven na exkluzivní klientelu. Sportovní sedadla obklopují v kabině kvalitní materiály. Ve druhé řadě jsou dvě sedadla (kupé je homologováno jen jako čtyřmístné) rozdělená odkládacím stolkem. V kabině může být řada technických vymožeností, které usnadňují řidiči život.

Passat CC nabízí za příplatek mimo jiné takzvaný Lane Assist, tedy asistenta pro udržování vozu ve svém jízdním pruhu, a také nové adaptivní řízení podvozku. K dalším technologiím patří automatický parkovací asistent Park Assist a automatická regulace odstupu ACC od vpředu jedoucího vozidla společně s asistentem pro zkrácení brzdné dráhy Front Assist. Mezi všemi těmito „asisty“ už nepřekvapí sériově dodávaný elektronický stabilizační systém s impulsem do řízení nebo dvouzónová klimatizace.

Ticho a horší výhled

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - VW Passat CC typ vozu - čtyřmístné kupé motor - turbodiesel objem válců - 2 litry max. výkon - 103 kilowatty max. rychlost - 213 km/hod zrychlení 0-100 - 9,8 sekundy spotřeba - 5,8 l/100 km kufr - 452 litry cena (s DPH)** - 779 900 Kč

V nabídce motorizací jsou agregáty o výkonu od 118 až do 220 kilowattů. My jsme vyzkoušeli dvoulitrový turbodiesel s tahem 103 kilowattů, který byl vybaven filtrem pevných částic. Motor táhl dobře odspodu a na dálnici uměl přes 200 kilometrů v hodině. Příjemné nám bylo dobré odhlučnění kabiny, které dává passatu komfort limuzíny. Co patří mezi minusy auta? Hlavním problémem je špatný výhled dozadu přes vysokou záď. Potíže s tím má většina kupátek a náš passat nebyl výjimkou.

Podnikatele, kteří občas potřebují převážet náklad, může také odradit fakt, že oproti běžnému passatu je zavazadlový prostor o pár litrů menší – má jen 452 litrů. Model CC je ale reprezentativním vozem, u kterého se s převážením beden nepočítá. Je to auto určené pro úspěšného majitele firmy a tuto roli splňuje, navzdory svému zařazení do střední třídy, téměř dokonale.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít