VW Passat CC: Čtyřmístné kupé pro reprezentaci

31. října 2008, 00:00 - Erich Handl
31. října 2008, 00:00

Volkswagen uvedl na český trh svůj model Passat ve verzi kupé.

Má jít o elegantní variantu osvědčeného vozu, určenou hlavně k podnikatelské reprezentaci. Minulý týden jsme vyzkoušeli vůz dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou.

Passaty se v roce 1973 staly prvními vozy Volkswagenu s předním pohonem. Nápad se vyplatil, od tohoto roku bylo vyrobeno více než 15 milionů exemplářů v různých variantách. Letošní novinkou řady je verze kupé, která kombinuje dynamické linie s konzervativními, má sportovní ambice a nabízí technické novinky. Je k mání od zhruba 750 tisíc korun, podle kurzu koruny. Jaké je nové auto v praxi?

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Passat CC nemá užitkovou verzi s odpočtem DPH, je to reprezentativní auto pro majitele prosperující firmy. Nabízí komfort srovnatelný s velkou limuzínou, včetně technických doplňků a velkých výkonů. Například nejsilnější verze s motorem 3,6 litru má opulentní sílu 220 kilowattů. Je za ni ale třeba zaplatit téměř milion korun.

Kupé se čtyřmi dveřmi

Oproti běžnému passatu je kupátko nižší, delší a má splývavou záď. Pro milovníky čistého stylu jsou trochu matoucí čtvery dveře, protože pravé kupé má jen dvoje. „Čtyřdveřák“ je ale zase praktičtější a na šarmu mu zadní dveře neubraly. Dojem podtrhují přepracované zadní světlomety, sportovní přední maska a bezrámová okna. Také vnitřek, většinou shodný s běžným passatem, je v detailech připraven na exkluzivní klientelu. Sportovní sedadla obklopují v kabině kvalitní materiály. Ve druhé řadě jsou dvě sedadla (kupé je homologováno jen jako čtyřmístné) rozdělená odkládacím stolkem. V kabině může být řada technických vymožeností, které usnadňují řidiči život.

Passat CC nabízí za příplatek mimo jiné takzvaný Lane Assist, tedy asistenta pro udržování vozu ve svém jízdním pruhu, a také nové adaptivní řízení podvozku. K dalším technologiím patří automatický parkovací asistent Park Assist a automatická regulace odstupu ACC od vpředu jedoucího vozidla společně s asistentem pro zkrácení brzdné dráhy Front Assist. Mezi všemi těmito „asisty“ už nepřekvapí sériově dodávaný elektronický stabilizační systém s impulsem do řízení nebo dvouzónová klimatizace.

Ticho a horší výhled

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - VW Passat CC typ vozu - čtyřmístné kupé motor - turbodiesel objem válců - 2 litry max. výkon - 103 kilowatty max. rychlost - 213 km/hod zrychlení 0-100 - 9,8 sekundy spotřeba - 5,8 l/100 km kufr - 452 litry cena (s DPH)** - 779 900 Kč

V nabídce motorizací jsou agregáty o výkonu od 118 až do 220 kilowattů. My jsme vyzkoušeli dvoulitrový turbodiesel s tahem 103 kilowattů, který byl vybaven filtrem pevných částic. Motor táhl dobře odspodu a na dálnici uměl přes 200 kilometrů v hodině. Příjemné nám bylo dobré odhlučnění kabiny, které dává passatu komfort limuzíny. Co patří mezi minusy auta? Hlavním problémem je špatný výhled dozadu přes vysokou záď. Potíže s tím má většina kupátek a náš passat nebyl výjimkou.

Podnikatele, kteří občas potřebují převážet náklad, může také odradit fakt, že oproti běžnému passatu je zavazadlový prostor o pár litrů menší – má jen 452 litrů. Model CC je ale reprezentativním vozem, u kterého se s převážením beden nepočítá. Je to auto určené pro úspěšného majitele firmy a tuto roli splňuje, navzdory svému zařazení do střední třídy, téměř dokonale.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče