VW Passat bude větší a sportovnější

10. ledna 2005, 00:00 - (tj)
10. ledna 2005, 00:00

Po inovovaném modelu VW Golf Plus chystá wolfsburgská automobilka další novinku. Na jarním ženevském autosalonu bude mít premiéru nový model Passatu. Passat patří na českém trhu mezi nejoblíbenější modely značky VW. Přispívá k tomu zejména jeho široké uplatnění od manažerské limuzíny přes podnikatelský vůz až po prostorné rodinné auto.

Po inovovaném modelu VW Golf Plus chystá wolfsburgská automobilka další novinku. Na jarním ženevském autosalonu bude mít premiéru nový model Passatu. Passat patří na českém trhu mezi nejoblíbenější modely značky VW. Přispívá k tomu zejména jeho široké uplatnění od manažerské limuzíny přes podnikatelský vůz až po prostorné rodinné auto. Nová verze překvapí zejména orientací na dynamičtější vzhled, která dává vozu sportovnější vizáž. VELKÉ ZMĚNY POD KAPOTOU Doslova revoluční změnu přináší nový passat při pohledu pod kapotu. Motory už totiž nejsou uloženy podélně jako u odcházející generace, ale napříč. Základním motorem je starší zážehová jednotka 1.6 MPI s výkonem 75 kW následovaná dalšími čtyřválcovými zážehovými motory s přímým vstřikováním benzinu FSI o objemu 1,6 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 koní, 110 kW/150 koní a 147 kW/200 koní. V posledním čtvrtletí letošního roku završí nabídku zážehových motorů šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k). Vznětové motory reprezentují obvyklé modely 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/ /103 kW. Novinkou bude motor s výkonem 125 kW a zatím neznámým objemem. Převodovka může být šestistupňová automatická, u dvojice silnějších turbodieselů TDI i dvouspojková DSG. Postupně se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol. VÝBAVA NAVÍC N ový Passat nabízí také některé prvky, které jsou obvyklé až u vyšších tříd. Jedná se například o elektronickou parkovací brzdu, díky které klasickou páku brzdy nahradí jednoduché tlačítko. Brzda bude pomáhat například při rozjezdu do kopce nebo při stání v kopci na semaforu. N ově se v passatu objeví také ovládání dveřních zámků bez použití klíčků, startování motoru tlačítkem, tempomat s možností automatického udržování vzdálenosti či technologie Bluetooth propojující mobilní telefon se systémy vozu a dvouzónová bezprůvanová klimatizace. Na českém trhu bude vůz k dispozici letos v dubnu. VÍCE MÍSTA**

Nový model je oproti svému předchůdci větší snad ve všech rozměrech. Zavazadlový prostor nyní nabízí maximální objem 565 litrů (+90 litrů).

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče