VW Passat bude větší a sportovnější

10. ledna 2005, 00:00 - (tj)
10. ledna 2005, 00:00

Po inovovaném modelu VW Golf Plus chystá wolfsburgská automobilka další novinku. Na jarním ženevském autosalonu bude mít premiéru nový model Passatu. Passat patří na českém trhu mezi nejoblíbenější modely značky VW. Přispívá k tomu zejména jeho široké uplatnění od manažerské limuzíny přes podnikatelský vůz až po prostorné rodinné auto.

Po inovovaném modelu VW Golf Plus chystá wolfsburgská automobilka další novinku. Na jarním ženevském autosalonu bude mít premiéru nový model Passatu. Passat patří na českém trhu mezi nejoblíbenější modely značky VW. Přispívá k tomu zejména jeho široké uplatnění od manažerské limuzíny přes podnikatelský vůz až po prostorné rodinné auto. Nová verze překvapí zejména orientací na dynamičtější vzhled, která dává vozu sportovnější vizáž. VELKÉ ZMĚNY POD KAPOTOU Doslova revoluční změnu přináší nový passat při pohledu pod kapotu. Motory už totiž nejsou uloženy podélně jako u odcházející generace, ale napříč. Základním motorem je starší zážehová jednotka 1.6 MPI s výkonem 75 kW následovaná dalšími čtyřválcovými zážehovými motory s přímým vstřikováním benzinu FSI o objemu 1,6 a 2,0 litru a výkony 85 kW/115 koní, 110 kW/150 koní a 147 kW/200 koní. V posledním čtvrtletí letošního roku završí nabídku zážehových motorů šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k). Vznětové motory reprezentují obvyklé modely 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/ /103 kW. Novinkou bude motor s výkonem 125 kW a zatím neznámým objemem. Převodovka může být šestistupňová automatická, u dvojice silnějších turbodieselů TDI i dvouspojková DSG. Postupně se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol. VÝBAVA NAVÍC N ový Passat nabízí také některé prvky, které jsou obvyklé až u vyšších tříd. Jedná se například o elektronickou parkovací brzdu, díky které klasickou páku brzdy nahradí jednoduché tlačítko. Brzda bude pomáhat například při rozjezdu do kopce nebo při stání v kopci na semaforu. N ově se v passatu objeví také ovládání dveřních zámků bez použití klíčků, startování motoru tlačítkem, tempomat s možností automatického udržování vzdálenosti či technologie Bluetooth propojující mobilní telefon se systémy vozu a dvouzónová bezprůvanová klimatizace. Na českém trhu bude vůz k dispozici letos v dubnu. VÍCE MÍSTA**

Nový model je oproti svému předchůdci větší snad ve všech rozměrech. Zavazadlový prostor nyní nabízí maximální objem 565 litrů (+90 litrů).

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít